باقر حسینی:ضرورت حضور مسئولان در مجلس و ارائه گزارشی از آخرین پیگیری حادثه منا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر مسائل  پشت پرده حادثه منا با ارائه گزارش ها از سوی مسئولان مشخص شود قطعا در تصمیم گیری برای حج تمتع تاثیر گذار خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت سید باقر حسینی در خصوص لزوم ارائه گزارشی از روند پیگیر حادثه منا از سوی دولت اظهار داشت: مسئولان دولتی از جمله وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت چند نوبت در نشست کمیسیون امنیت حاضر شدند و گزارشی از دلایل حادثه منا و پیگیری های بعدی آن ارائه کردند.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس نهم شورای اسلامی با یادآوری این موضوع که زمان زیادی از آخرین ارائه گزارش می گذرد عنوان کرد: لازم است که مجدد مسئولان مربوطه در صحن کمیسیون حاضر شوند و گزارش دیگری از آخرین وضعیت پرونده منا ارائه کنند.

وی تاکید کرد: ارائه چنین گزارش هایی دلایل شکل گیری حادثه منا را مشخص می کند و اگر دلایل منطبق بر واقعیت باشد این احتمال وجود دارد که نظر مسئولان نسبت به انجام سفر حج نیز منتفی شود.

حسینی با اشاره به پیگیری های اخیر هیات ایرانی برای انجام حج تمتع عنوان کرد: سفر حج بر مسلمانان واجب است اما با توجه به اتفاقاتی که در مراسم منا و فرودگاه جده افتاده با این حال دولت ریاض آن طور که باید، احساس مسئولیت نکرده است، بنابراین لازم است تحقیقات بیشتری صورت گیرد تا با اطمینان خاطر برای حج تمتع حاصل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تحقیقات بیشتری صورت گرفته است و اگر مسائل پشت پرده حادثه منا با ارائه گزارش ها از سوی مسئولان مشخص شود قطعا در تصمیم گیری برای حج تمتع تاثیر گذار خواهد بود.

203/201

کد خبر: 626672

وب گردی

وب گردی