احمدی : اردن برای اقدام اخیر علیه ایران از سوی سعودی ها تطمیع شده است

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه قطعا اردن برای اقدام اخیر خود علیه ایران، از سوی سعودی ها تطمیع شده است،گفت: همواره اردن تحت نفوذ و فشار رژیم صهیونیستی و سعودی ها است و قطعا اقدامات این کشور تحت تأثیرات این رژیم ها صورت می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت وحید احمدی ، در واکنش به اقدام دولت اردن در فراخوان سفیر این کشور از تهران با ادعای دخالت ایران در امور کشورهای منطقه، گفت: این اقدام حکومت اردن در راستای سیاست های تنش زا عربستان و رژیم صهیونیستی در منطقه است.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سفر مقامات عربستان در چند روز اخیر به کشور اردن، تصریح کرد: این موضوع واضح و مبرهن است که اردن تحت نفوذ و فشار رژیم صهیونیستی و سعودی ها است و قطعا اقدامات این کشور تحت تأثیرات این رژیم ها صورت می گیرد.

احمدی با اشاره به معامله مالی دولت اردن با حکومت سعودی، گفت: قطعا اردن برای اقدام اخیر خود علیه ایران، از سوی سعودی ها تطمیع شده است.

وی ادامه داد: البته این نکته قابل توجه است که در چند سال اخیر همواره عربستان در اجرای برنامه ها و نقشه های خود در سطح منطقه و در کشور اسلامی با شکست روبه رو شده و این رژیم عامل این مسئله را محور مقامت به رهبری ایران می داند، بنابر این از هر وسیله ای برای ضربه زدن به این حوزه استفاده می کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: پیشینه ارتباط نزدیک حکومت اردن با رژیم صهیونیستی از دوران حسین اردنی معروف به حسین دوره گرد بر هیچ کسی پوشیده نیست و مقامات این کشور هیچ وقت این مسئله را کتمان نکرده اند.

احمدی حکومت اردن را یکی ازعوامل حمایت از گروه های تروریستی دانست و گفت: این کشور همواره از طریق مرزهای خود، تسلیحات را به گروه های تروریستی رسانده است، ازاین رو این کشور یکی از عوامل تشدید تنش در منطقه به ویژه در سوریه به عنوان یک کشوری عربی است.

اردن با ادعای دخالت ایران در امور کشورهای عربی، سفیر خود در تهران را به منظور مشورت فراخواند.

203/201

کد خبر: 626675

وب گردی

وب گردی