توسعه فرودگاه های کشور به حدود 6 میلیون هکتار زمین نیاز دارد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: توسعه فرودگاه های کشور به پنج تا 6 میلیون هکتار زمین نیاز دارد و هم اکنون به علت نبود این مقدار زمین، توسعه فرودگاه‌ها با مشکلات اساسی روبرو شده است.

به گزارش ایسکانیوز، رحمت الله مه آبادی روز چهارشنبه در همایش بررسی روند مستند سازی اراضی فرودگاه‌ها، چالش‌ها و راهکارها، افزود: از فرودگاه مهرآباد تهران به عنوان نخستین فرودگاه پرتردد کشور سالیانه 14 میلیون مسافر جابجا می شود و به علت کمبود زمین دیگر قادر به توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز این فرودگاه نیستیم.

همایش مستند سازی اراضی و فرودگاه های کشور صبح امروز(چهارشنبه) با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور، مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دست اندرکاران حوزه فرودگاهی در شرکت فرودگاه های کشور برگزار شد.

وی، تاخیر در واگذاری اراضی به فرودگاه‌ها و تعیین قیمت ناعادلانه برای اراضی فرودگاهی را از آسیب‌های توسعه امور فرودگاهی دانست و گفت: در صورتی که برای حل این مشکل اقدامی انجام نشود، از ارائه خدمت به مردم جلوگیری می شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با مقایسه فرودگاه بین المللی 50 هزار هکتاری اینچئون کره جنوبی به عنوان بزرگترین فرودگاه این کشور با فرودگاه 13 هزار و 500 هکتاری امام خمینی (ره)، خواستار بروز رسانی محدوده ها و نقشه فرودگاه‌های کشور با هدف جلوگیری از دست اندازی به این اماکن شد.

مه‌آبادی فرودگاه‌ها را سرمایه ملی و متعلق به نسل‌های آینده دانست و افزود: در کشور بزرگی مانند ایران به 5 تا 6 میلیون هکتار زمین برای امور فرودگاهی نیاز داریم، در حالی که به خاطر در اختیار نبودن این مقدار زمین توسعه فرودگاه ها با مشکل مواجه شده است.

مه آبادی افزود: باید ضمن توجیه مقام های محلی استان‌ها در خصوص اهمیت فرودگاه‌ها، مقوله مستند سازی اراضی فرودگاهی به قانون تبدیل شود تا بتوان از استفاده دستگاه‌های اجرایی از اراضی فرودگاه ها جلوگیری کرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور تصریح کرد: این شرکت برای نیل به اهداف خود در زمینه توسعه اراضی و زیرساخت‌ها و بهره‌وری از دارایی‌های کشور، اقدام به تشکیل اداره ‌کل املاک و مستغلات کرده تا بتوانیم محدوده های اراضی فرودگاهی را در کشور تعیین کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهارداشت: به عنوان نماینده ملت ایران در صنعت فرودگاهی تاکید می‌کنم، پدیده زمین‌خواری و تصرف اراضی دولتی به یکی از معضلات کشور تبدیل شده و این مساله بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب از مسایل اسف باری است که باید جرم تلقی شود و مورد تعقیب قضائی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امکانات خوبی در فرودگاه ها در اختیار سایر دستگاه های اجرایی قرار گرفته است، گفت: خدمات مناسبی در اختیار حوزه های مختلف در فرودگاه ها قرار گرفته که اگر آن را متوقف کنیم مشکلات زیادی در کشور به وجود می آید.

402/601

کد خبر: 626726

وب گردی

وب گردی