ایوبی: سینمای ایران در اواخر دولت قبل یکی از حادترین دوران خود را تجربه کرد

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تدابیر پیش بینی شده در دولت یازدهم برای بهبود فضای سینما، بدگمانی نسبت به این هنر در ایران برطرف شده است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الله ایوبی گفت: با بهبود شرایط در فضای سینمایی ایران خیلی از بزرگان جامعه، به دست اندرکاران این بخش احترام می گذارند و دغدغه های جامعه روحانیت و مراجع تقلید نیز در این زمینه به میزان قابل توجهی کاسته شده است.


وی اضافه کرد: سینما به عنوان یکی از پرچالش ترین حوزه های فرهنگ و هنر است که در اواخر دولت قبل سینمای ایران یکی از حادترین دوران خود را تجربه کرد.

ایوبی بیان کرد: توزیع شب نوشته و روزنامه، بسته شدن خانه سینما و متهم شدن بخش بزرگی از سینما به بی دینی و وابسته بودن به غرب از شرایط سخت دوران یاد شده بود.

وی اظهارکرد: درابتدای کار دولت تدبیر و امید سینما داران بسیار ناامید بودند تا جایی که بیشتر آنها درخواست تغییر کاربری سینماهای خود را داشتند.

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اما اکنون سینما دارانی که چهار سال کارنکردن در سینما را از افتخارات خود می دانستند به جایی رسیدند که تنها گلایه آنها موفق نشدن به دیدار با مسئولان ارشد حوزه خود هستند.

ایوبی افزود: رسیدن مخاطبان سینما در کشور به زیر کف بحران (هفت میلیون مخاطب) قبل از آغاز بکار دولت یازدهم بخوبی نشان دهنده وضعیت نامناسب سینما در کشور بود که با تدابیر پیش بینی شده اکنون این وضعیت تاحد مناسبی ساماندهی و به دنبال آن فضای سینما در کشور امیدوارانه تر شده است.

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه فضای همدلی و گفتمانی در سینما نهادینه شده است ادامه داد: کمبود مخاطب در سینما یک بحران جدی بود ولی در این سه سال با افزایش مخاطبان این بحران رنگ باخته است.

وی ادامه داد: فعالیت گروه هنر و تجربه از دستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که پیش از روی کار آمدن دولت تدبیرو امید چنانچه ۵۰ فیلم اکران می شد حال این شمار به ۱۰۰ فیلم رسیده است.

ایوبی یادآور شد: گروه کودک و نوجوان نیز مدتی است که کار خود را آغاز کرده و در این ارتباط سالنهای مناسب استانها برای فعالیت این گروه شناسایی خواهد شد.

وی بیان کرد: تولید فیلم های انیمیشن ایرانی، کودک، نوستالوژیک دهه های گذشته که مردم آنها را فراموش کردند و دوبله و زیرنویس انیمیشن خارجی محور فعالیت های گروه کودک و نوجوان قرار دارد.
استانهای منطقه هشتم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل استان های بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و منطقه آزاد قشم است.

505

کد خبر: 627059

وب گردی

وب گردی