آموزش‌ مهارت‌های شغلی به زنان بهبودیافته مرکز بهاران آغاز شد

مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران با بیان اینکه آموزش مهارت‌های شغلی برای زنان بهبود یافته مرکز بهاران را آغاز کرده‌ایم، گفت: حدود یک هفته از آغاز این کار می‌گذرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا فهیمه فیروزفر با اعلام این خبر گفت: ابتدا با زنان بهبودیافته صحبت کردیم و متوجه زمینه‌های مورد علاقه شان شدیم. تقریبا 20 زن بهبودیافته مشغول کار شده‌اند. اشتغال‌زایی را با آموزش کارهای کوچک دوخت و دوز مانند ساخت جاسوییچی عروسکی آغاز کرده‌ایم. چرخکاری را نیز به آنان می‌آموزیم. تولیدی‌های مختلفی زیر نظر ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار فعالیت می‌کنند و می‌توانیم زنان بهبود یافته را به مراکز مهارت‌آموزی کوثر مناطق معرفی کنیم.

او در ادامه گفت: زنان سرپرست خانوار در معرض آسیب، ولی زنان بهبود یافته آسیب‌دیده هستند بنابراین نحوه رفتار و کار کردن با این دسته از زنان قدری مشکل تر است. قرار شد ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به مرکز بهاران زنان مشاوره دهد چراکه برخورداری از نگاه زنانه به مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی زنان بهبودیافته مهم است. ابراز محبت به این زنان و شخصیت دادن به آنان موجب می‌شود که این افراد به زندگی عادی باز گردند.

فیروزفر گفت: قصد داریم به زنانی که در بیمارستان‌ها و کمپ‌ها در حال ترک و دنبال اشتغال نیستند، مهارت‌هایی را تعریف کنیم تا پس از بهبودی آن‌ها را با مراکز مهارت‌آموزی کوثر مرتبط کند.

20106

کد خبر: 627107

وب گردی

وب گردی