لایکا  و “مشارکت عمیق” در ساخت دوربین دوتایی P9

هوآوی P9 از آن‌دسته گوشی‌هایی نیست که بتوانیم به‌سادگی از کنارشان عبور کنیم. این گوشی که هنوز بازار اخبار داغی دارد، بیش‌تر از هرچیز با دوربین دوتایی‌اش سروصدا کرد؛ دوربینی که حاصل همکاری با برند نام‌آور لایکا است. همین همکاری به‌تنهایی کافی بود تا همه‌ توجه‌ها به سمت پرچم‌دار جدید هوآوی جلب شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، واقعیت این است که لایکا دوربین P9 را تولید نکرده و این دوربین تنها به تایید لایکا رسیده. یعنی برخلاف آن‌چه به نظر خیلی از مخاطبان می‌رسید، لایکا در مهندسی و ساخت دوربین نقش مستقیمی نداشته است. این موضوع مشکوک به این بود که استفاده از برند لایکا نمایشی و تنها برای برندسازی بوده. اما لایکا و هوآوی با انتشار یک بیانیه‌ رسمی مشترک این شبهه را رد کردند.

این بیانیه را می‌توان این‌طور خلاصه کرد که هرچند ماژول دوربین هوآوی P9 را شرکت سومی –که Sunny Optical باشد- ساخته، اما کیفیت آن را باید نتیجه‌ تخصص و تجربه‌ بلندمدت لایکا در تولید لنز دانست.

در این بیانیه لایکا و هوآوی اعلام کرده‌اند از اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی با یکدیگر وارد همکاری استراتژیک و بلندمدت شده‌اند و هدف اصلی و مشترک‌شان ارتقاء استانداردهای عکاسی با گوشی هوشمند است. درواقع لایکا با ارایه‌ استانداردها و تعریف‌هایی که طی دهه‌ها تجربه در صنعت عکاسی به آن‌ها رسیده، مشارکتی عمیق و پایه‌ای در روند ساخت دوربین‌ دوتایی پرچم‌دار هوآوی داشته است. مفاهیمی مثل کیفیت عکس، رنگ و نور در پروسه‌ ساخت این دوربین با استانداردها و تعاریف لایکا تطبیق داده شده‌اند. به‌عبارتی لایکا کیفیت عکس‌های دوربین هوآوی‌ P9 را تضمین کرده است.

20103

کد خبر: 627659

وب گردی

وب گردی