زلزله ۵.۸ ریشتری شمال‌ غربی اکوادور را لرزاند/افزایش تلفات به۶۴۶  نفر

تلفات زلزله‌های اخیر کشور اکوادور رو به افزایش است. بر اساس اعلام رسانه‌های دولتی این کشور، تاکنون ۶۴۶ تن بر اثر این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، شمار تلفات زلزله‌های سریالی اخیر اکوادور بازهم افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، شمار جان‌باختگان زلزله‌های اخیر کشور اکوادور در حالی رو به افزایش می‌گذارد که بر اساس اعلام رسانه‌های دولتی این کشور، تاکنون 646 تن بر اثر این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

«رافائل کورئا»(Rafael Correa)، رئیس جمهور این کشور دیروز(شنبه)، در برنامه زنده تلویزیونی آخر هفته خود گفت:" این زمین‌لرزه که قدرت آن 7.8 ریشتر اعلام شد، بدترین حادثه در هفتاد سال اخیر است".

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی تاکنون نزدیک به 700 پس‌لرزه اکوادور را لرزانده است که پیش‌بینی می‌شود این پس‌لرزه‌ها تا هفته آینده نیز ادامه داشته باشد.

تاکنون حدود 12500 نفر بر اثر این حادثه مجروح شدندو 130 هنوز مفقود هستند.

رئیس جمهور اکوادور در سخنان خود ضمن بیان این موضوع که "این کشور در شرایط بحرانی است" گفت:"خسارتی که این زلزله تاکنون در پی داشته نزدیک به 3 میلیارد دلار برآورد شده است".

هزاران نفر از مردم طی هفته گذشته در پناهگاه‌ها به سر برده‌اند و نزدیک به 7 هزار ساختمان مسکونی و اداری در این حادثه ویران شدند.

دولت این کشور در حال حاضر در حال اجرای برخی اقدامات اقتصادی در راستای کمک به بازسازی شهرها است.

در عین حال زلزله گویا خیال ندارد دست از سر این کشور بردارد و دیروز زلزله ای به قدرت 5.8 در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر، شمال غربی اکوادور را لرزاند.

طبق گزارش منتشرشده در وب‌سایت مرکز زمین‌شناسی آمریکا، این زمین‌لرزه در 26 کیلومتری (16 مایلی) غرب شهر ساحلی «مویسن»(Muisne) واقع در در شمال غربی این کشور اتفاق افتاد.

هنوز در مورد جزئیات این حادثه خبری مخابره نشده است؛ این زلزله جدید بعد از یک رشته پس لرزه‌های 6.2 و 6.0 ریشتری اتفاق افتاد که روز پنجشنبه این کشور را تحت تاثیر قرار داد.

20106

کد خبر: 627692

وب گردی

وب گردی