رییس دانشگاه تهران: مطالبات تشکل‌های دانشجویی برای دانشگاه اهمیت دارد

رییس دانشگاه تهران، فضای پرسشگر و صادقانه دانشجویی را باعث نشاط دانشگاه دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، نشست رییس و اعضای هیأت رییسه با مسئولان و جمعی از اعضای تشکل‌های دانشجویی دانشگاه، عصر دیروز در دانشگاه تهران برگزار شد.

در این نشست، دکتر محمود نیلی احمدآبادی ضمن تشکر از حضور دانشجویان، برگزاری چنین نشست‌هایی را نشانه ظرفیت بالای دانشجویان برای بحث و پیگیری مسائل در قالب گفت‌وگو عنوان کرد و افزود: «با همه وجود اعتقاد داریم که دانشگاه بدون دانشجو بی‌معناست و بسیار خوشحالیم از اینکه دانشجویان در عین صراحت، با رعایت ساختار و ادب دانشجویی، مسایل را مطرح می‌کنند. خوشحالی دیگر آن است که می‌بینیم با وجود تغییر نسل‌ها، دغدغه‌های دانشجویان تغییر نکرده و همانند نسل ما و نسل‌های گذشته، نسبت به مسایل کلان دانشگاه حساسیت و نظر دارند.»

او افزود: «دانشجویان مثل ما نسبت به مسایل دانشگاه واقف‌اند. اما نکته مهمی که هست عمق اطلاع دانشجویان از مسایل دانشگاه است. ما مسایل را از جمیع جهات در نظر می‌گیریم و وظیفه داریم برای حل آنها فکر کنیم و راه حل بدهیم. پس در اصل مسایل اختلاف نظری نیست، ولی دانشجویان عزیز، گاهی از موانع و ظرفیت‌های حل مسایل آگاه نیستند و این باعث می‌شود که مسایل را طور دیگری ببینند.»

رییس دانشگاه تهران گفت: «در عین حال مطالبات همه تشکل‌ها برای ما مهم و ارزشمند است و تلاش می‌کنیم با همدلی همدیگر، این دغدغه‌ها و مطالبات را رفع کنیم. دانشگاه هم البته مطالباتی از تشکل‌های دانشجویی دارد که ان‌شاءالله متقابلا آنها را به دانشجویان منتقل خواهد کرد تا این ارتباط و تعامل موثر و دو طرفه، در نهایت به حل مسائل دانشگاه و دغدغه‌های دانشجویان و مسئولان بی‌انجامد.»

در این جلسه ۱۲ نفر از دانشجویان از دانشکده‌های مختلف و تشکل‌های دانشجویی به طرح برخی دغدغه‌های خود در مورد مسائل دانشگاه پرداختند.

موضوعات مطرح شده از سوی دانشجویان، درباره مسایلی چون کثرت ارتباطات بین‌المللی دانشگاه؛ ارزیابی موثر سطح علمی استادان؛ کم‌شدن سرعت رشد علمی دانشگاه؛ ضعف اطلاعات و مهارت کارکنان و کارشناسان بخش‌های آموزشی؛ عدم وحدت رویه در مورد مسایل آموزشی در کل دانشگاه؛ مسایل خوابگاه‌های سطح شهر؛ جشن‌ها، مراسم و اردوهای دانشجویی در برخی دانشکده‌ها؛ وضعیت پردیس‌های خودگران؛ جذب استادان ضعیف و کم‌بنیه به لحاظ علمی؛ فساد علمی برخی استادان؛ صدور برخی مجوزهای برنامه‌های دانشجویی؛ فعالیت‌های مغایر روال برخی تشکل‌های دانشجویی و مسایلی از این دست بود که پس از استماع سخنان آنها، مسئولان آموزشی و فرهنگی دانشگاه و رییس دانشگاه به پرسش‌های آن‌ها پاسخ دادند.

با توجه به طولانی‌شدن و عدم امکان پاسخ به سوالات دانشجویان، مقرر شد جلسه دیگری نیز در همین‌باره تشکیل و به صورت مبسوط به مسایل و دغدغه‌های دانشجویان پاسخ داده شود.

20101

کد خبر: 628457

وب گردی

وب گردی