ورود توده گرد‌‌و‌خاک به برخی نقاط ایران/دریای خزر دریای خزر پنج‌شنبه و جمعه مواج است

به دلیل نفوذ جریان‌های شمالی در روزهای جمعه و شنبه، کاهش دما در نوار شمالی کشور خصوصاً استان‌های سواحل خزر پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر روزهای پنج‌شنبه و جمعه مواج خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس بر اساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز با فعالیت سامانه بارشی در شمال‌غرب، غرب و به تدریج دامنه‌های جنوبی البرز، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در برخی مناطق زاگرس مرکزی، شمال‌شرق و سواحل خزر نیز در بعد از ظهر بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

روز‌ جمعه این سامانه ضمن حرکت شرقی خود در استان‌های واقع در دامنه زاگرس، دامنه جنوبی البرز، نواحی مرکزی، سواحل خزر و برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور سبب رگبار باران، رعد و برق و وزش باد خواهد شد.

روز شنبه ناپایداری‌ها محدود به دامنه‌های البرز شرقی، شمال شرق و شرق کشور می‌شود؛ در 3 روز آینده ناپایداری‌ها در مناطق ذکر شده در ساعات بعد از ظهر تقویت شده و در برخی نقاط با رشد ابرهای جوششی و رخداد وزش باد شدید موقت همراه خواهد بود.

به دلیل نفوذ جریان‌های شمالی در روزهای جمعه و شنبه کاهش دما در نوار شمالی کشور خصوصاً استان‌های سواحل خزر پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر روزهای پنج‌شنبه و جمعه مواج خواهد بود.

احتمال شکل‌گیری توده گرد و خاک بر روی کشور عراق و نفوذ آن به سمت غرب و جنوب غرب کشور طی امروز و فردا وجود دارد؛ روز شنبه در جنوب‌شرق و برخی مناطق شرق کشور باد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

آسمان استان تهران روز آینده نیمه ابری بعدازظهر رگبار و رعد و برق کاهش وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود همچنین روز شنبه آسمان تهران نیمه ابری همراه با وزش باد در شهرهای شرقی استان خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما در این استان فردا به ترتیب 30 و 20 درجه خواهد بود.

در 24 ساعت آینده، استان‌های خوزستان با دمای 40 درجه بالای صفر و هرمزگان با دمای 36 درجه بالای صفر گرمترین استان‌های کشور و استان‌‌های چهارمحال و بختیاری و همدان با دمای 5 درجه بالای صفر، خنک‌ترین استان کشور خواهد بود.

105105

کد خبر: 629296

وب گردی

وب گردی