تهران-ایسکانیوز: در پی تجاوز اخیر پهپاد رژیم صهیونیستی به حریم هوایی ایران، نماینده کشورمان در سازمان ملل با ارسال نامه به دبیرکل، رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی با محکوم کردن این اقدام تجاوزکارانه، نسبت به آثار اینگونه اقدامات هشدار داد. همچنین رئیس مجمع عمومی این سازمان ضمن محکوم کردن اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی نسبت به آثار اینگونه اقدام تجاوزکارانه هشدار داد.

متن نامه مذکور بدین شرح است:

جناب آقای بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد

جناب آقای مارک لیال گرانت رئیس شورای امنیت

جناب آقای جان اش رئیس مجمع عمومی

بدین وسیله به اطلاع می رساند روز شنبه برابر با 23 ماه اوت جاری یک فروند پهپاد رژیم اشغالگر قدس با پرواز بر فرار آسمان جمهوری اسلامی ایران طی یک ماموریت با هدف جاسوسی از محل تاسیسات هسته ای نطنز به حریم هوایی ایران تجاوز کرد که توسط نیروهای جمهوری اسلامی ایران سرنگون شد. این اقدام رژیم صهیونیستی که متعاقب تهدیدهای مکرر این رژیم علیه ایران صوت گرفته است، نقض آشکار تمامیت ارضی و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران و بر خلاف اصول حقوق بین الملل و مفاد منشور ملل متحد می باشد. این اقدام تجاوزکارانه صلح و ثبات منطقه ای را مورد تهدید قرار داده و لازم است جامعه بین الملل و به ویژه شورای امنیت سازمان ملل آن را به شدیدترین وجه محکوم کند.جمهوری اسلامی ایران ضمن محفوظ دانستن حق انجام هرگونه اقدام دفاعی در حفاظت از سرزمین خود، نسبت به چنین اقدامات تحریک کننده ای که عواقب جدی برای متجاوز در پی خواهد داشت، هشدار می دهد.همچنین درخواست می شود این نامه به عنوان سند شورای امنیت منتشر شود.

حسین دهقانی

سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران - نیویورک

 

گفتنی است روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه 2 شهریور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین رژیم صهیونیستی پس از رهگیری توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه مورد اصابت موشک قرار گرفت و سرنگون شد.

براساس این اطلاعیه هواپیمای منهدم شده از نوع پنهانکار و رادار گریز بوده و قصد نفوذ به حریم منطقه‌ هسته‌ای نطنز را داشت که با هوشیاری و اقدام به موقع شبکه پدافندی، قبل از ورود به منطقه مورد اصابت موشک زمین به هوا قرار گرفت.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در خبری از نوع پهپاد مزبور پرده برداشت. به‌نوشته این روزنامه چپ‌گرای صهیونیستی، در صورتی که این خبر تائید شود، پهپاد ساقط شده احتمالا از نوع «هرون» یا «هرون تی‌پی» بوده است.

پهپاد مورد اشاره روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» از جمله پیشرفته‌ترین هواپیماهای بدون سرنشین رژیم‌صهیونیستی به شمار می‌آید. «هرون تی‌پی» که «ایتان» نیز خوانده می‌شود، قادر است به مدت 70 ساعت در ارتفاع بیش از 45 هزار پا پرواز کند. برد عملیاتی این پهپاد نیز بیش از 7000 کیلومتر اعلام شده است.
کد خبر: 63657

وب گردی

وب گردی