ابوترابی فرد:  ملت ایران حقوق خود را خواهد کرد

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، اقدامات دادگاه های آمریکا در صدور آرای بی پایه، بی منطق و غیراصولی علیه دارایی های جمهوری اسلامی ایران برای مصادره 1.8 میلیارد دلار دارایی بانک مرکزی را تهدیدی جدی علیه نظم و حقوق بین الملل دانست.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس را برعهده داشت، افزود: رژیم آمریکا بداند همانگونه که در همه عرصه های تقابل با جمهوری اسلامی ایران طعم تلخ شکست را تجربه کرده در این عرصه هم شکست سختی را تجربه خواهد کرد و ملت ایران حقوق خود را به زیباترین شکل ممکن استیفا خواهد کرد.
وی ادامه داد: کنگره آمریکا به همراه قوای دیگر این کشور گمان می کنند در عصر حجر زندگی می کنند و می توانند با تکیه بر قدرت نظامی خود منافع ملت ها را به نفع منافع نامشروع خویش مصادره کنند.
نایب رییس اول مجلس تصریح کرد: روند رسیدگی قضایی که به صدور این حکم و خارج از همه ضوابط و مقررات بین المللی انجام شد در تمامی مراحل جعلی، ساختگی و غیرمستند است.
ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: به وضوح در این حکم یک اقدام خلاف اصول بین المللی را شاهدیم و ملت بزرگ ایران در برابر این اقدام خارج از همه ضوابط و مقررات دستگاه قضایی و کنگره و مسوولان آمریکا با تمامی قدرت خواهد ایستاد.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: قوای سه گانه ایران از تمامی ظرفیت خود برای استیفای حقوق ملت ایران استفاده خواهد کرد و رژیم آمریکا بداند که همانگونه که در همه عرصه های تقابل با جمهوری اسلامی طعم تلخ شکست را تجربه کرده در این عرصه هم شکست سختی را تجربه خواهد کرد.
ایرنا گزارش داد، ابوترابی فرد یادآور شد: ملت ایران حقوق خود را به زیباترین شکل ممکن استیفا و مشت دیگری را بر دهان یاوه گویان و نظام غیرعادلانه آمریکا خواهد کوبید.

**مجلس دهم با عقلانیت در مسیر اقتدار ملی گام بردارد
نایب رییس اول مجلس در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری شایسته انتخابات دهمین دوره مجلس را به محضر رهبر معظم انقلاب و منتخبان دوره دهم و آحاد ملت تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد مجلس دهم با ترکیبی که شکل گرفته با عقلانیت و تعامل شایسته بتواند زیر چتر رهبری در مسیر اقتدار ملی گام بردارد.
وی ادامه داد: امیدواریم همکاران ما با الهام از آموزه های دینی بر محور علم و دانش راه را برای خلق اقتصاد مقاومتی و افزایش اقتدار ملی هموار کنند.
ایرنا نوشت، نایب رییس اول مجلس همچنین روز کارگر را خدمت کارگران تبریک گفت و ادامه داد: این کارگران سرافراز امروز برای شکل گیری اقتصاد مقاومتی تلاش می کنند و امیدوارم قوای سه گانه از تمامی ظرفیت خود برای حل مشکلات جامعه کارگری در مسیر خلق اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی استفاده کنند.
وی همچنین به سالروز شهادت استاد مطهری اشاره کرد و گفت: آن شهید نماد تعلیم و تربیت است، علم و عالم و معلم در آموزه های اسلامی از منزلتی ویژه و استثنایی برخوردار است و نظام اسلامی باید در تربیت انسان های عالم گوی سبقت را از دیگر جوامع بشری برباید.
وی تصریح کرد: دانش، علم و معرفت ملاک ارزش و تعالی انسان است و شهید مطهری شخصیت فرزانه ای است که راه را برای تربیت انسان هایی در طراز قرآن و عطرت به عنوان معلم هموار کرد.
202/201

کد خبر: 640006

وب گردی

وب گردی