بسیاری از اولین های ورزش بانوان ایران توسط بخش پارالمپیک محقق شده است

رباب شهریان در بازدید از تمرینات تیم ملی والیبال نشسته بانوان:بسیاری از اولین های ورزش بانوان ایران توسط بخش پارالمپیک محقق شده است

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فدراسیون پارالمپیک صبح امروز رباب شهریان، معاون امور ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان در بازدید تمرینات تیم ملی والیبال نشسته بانوان از نزدیک در جریان روند آماده سازی نمایندگان کشورمان در بازی های پارالمپیک قرار گرفت.

شهریان با حضور در جمع ورزشکاران گفت: بسیار خوشحالم که در جمع صمیمی و پرتلاش شما هستم و کسب سهمیه در رشته والیبال نشسته بانوان و اولین حضور آنها در این رویداد مهم، انگیزه ای مضاعف به کاروان ورزش بانوان ایران داد.

وی افزود: کسب این سهمیه توسط شما عزیزان توانمندی بانوان در عرصه ورزش را نمایان کرد و کمک شایانی به افزایش سهمیه های بانوان در بخش پارالمپیک داشت که به نسبت لندن شاهد رشد قابل ملاحظه ای بودیم و به واسطه ی این رشته، از 9 سهمیه در پارالمپیک لندن به 21 سهمیه در ریو ارتقا یافتیم و این رشد جای تشکر و قدردانی دارد.

معاون امور بانوان وزیر ورزش تصریح کرد: کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین با مدیریت شایسته آقای خسروی وفا و همکارانشان بسیار توانمند عمل می کند و به دلیل برنامه محور بودن و همچنین توجه به حفظ مبانی اخلاقی و ارزش های اعتقادی، شاهد موفقیت های این مجموعه هستیم.

شهریان در ادامه گفت: حضور خانم مشرف جوادی به عنوان نایب رئیس بانوان نقش مهمی در توسعه ورزش بانوان دارای معلولیت داشته در مجموع این فدراسیون در زمره مجموعه هایی است که در آن تبعیض بین ورزشکاران خانم و آقا وجود ندارد و همین مساله به توسعه ورزش بانوان پارالمپیکی کمک شایانی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان از ورزش بانوان برگرفته از سیاست های کلانی است که در بخش ورزش وجود دارد. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، حضور بانوان مسلمان با حجاب اسلامی در میادین ورزشی و افتخار آفرینی توسط آنها بسیار کار مهم و باعظمتی است و این حضور ارائه ی یک الگوی شایسته از زن مسلمان در جوامع دیگر است.

معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: یکی از نکات مثبت و قابل توجه در مجموعه رشته های پارالمپیکی این است که بسیاری از اولین های تاریخ ورزش بانوان ایران توسط ورزشکاران پارالمپیکی محقق شده و به ثبت رسیده است. به عنوان مثال نشان طلای زهرا نعمتی در پارالمپیک لندن، اولین طلای بانوان ورزشکار ایرانی چه در المپیک و چه در پارالمپیک بود. در رشته والیبال هم حضور تیم والیبال نشسته بانوان ایرانی اولین تجربه در این رشته به شمار می رود. همچنین افتخاراتی که ورزشکارانی چون ساره جوانمردی و زهرا نعمتی در عرصه های مختلف داشتند هر کدام برای اولین بار اتفاق افتاده و انتخاب این افراد به عنوان ورزشکاران برتر سال و ... موید این مطلب است.

شهریان در پایان ضمن تشکر از زحمات ورزشکاران و کادر فنی گفت: بانوان ورزشکار به غیر از کسب نتیجه در میادین جهانی مسئولیت بزرگ تری دارند و آن ارائه یک الگوی شایسته از زن مسلمان است. مدال آوری مهم است و در کنار آن حفظ ارزش ها نیز مهم و تاثیر گذارند.امیدواریم همان طور که با کسب سهمیه افتخار آفرینی کردید، در مسابقات پارالمپیک هم بدرخشید و موفق باشید.

در این بازدید محمود خسروی وفا، رئیس فدراسیون مسعود اشرفی، دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک، مشرف جوادی، نایب رئیس بانوان فدارسیون ورزش های جانبازان و معلولین و جمعی دیگر از مسئولین فدراسیون شهریان را همراهی کردند.

607/602

کد خبر: 641326

وب گردی

وب گردی