واعظی: واگذاری حاکمیت اینترنت به بخش خصوصی باید با نظارت دولتی باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست جهانی جامعه اطلاعاتی به ژنو سفر کرده است، بر نظارت دولت ها بر واگذاری حاکمیت اینترنت به بخش خصوصی تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی به عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران در نشست جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS 2016)، درباره نقش دولت ها در راهبری اینترنت در این نشست گفت: بهره برداری از ارتباطات و فناوری اطلاعات باید زمینه ساز تحقق یک جامعه و اقتصاد دانش بنیان، رشد فرهنگی ، ارتقای علمی و کاهش شکاف اجتماعی جوامع و شکوفایی اقتصادی آنها باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در حاشیه این اجلاس با وزیر ارتباطات الجزایر نیز دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار گفت: از سوی برخی کشورهای عضو اتحادیه موضوع واگذاری حاکمیت اینترنت به بخش خصوصی مطرح شد که باید این اتفاق زیر نظر دولت ها باشد.

واعظی روابط سیاسی ایران و الجزایر را خوب توصیف کرد و افزود: بسیار علاقه مندیم سطح روابط دو کشور در همه زمینه ها بویژه ارتباطات و فناوری اطلاعات گسترش بیشتری یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران آمادگی دارد در همه حوزه های آی.سی.تی و آی.تی با کشور دوست و برادر الجزایر تبادل تجربه و همکاری کند

وی اضافه کرد: مشترکات تاریخی و فرهنگی ایران و الجزایر می تواند زمینه تبادل تجربه و کارشناسان و متخصصان فنی دو طرف را به وجود آورد.

وزیر ارتباطات الجزایر نیز آمادگی کشور خود را برای گسترش روابط در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات با ایران اعلام کرد.

واعظی چهاردهم اردیبهشت ماه در سخنرانی در نشست جهانی جامعه اطلاعاتی

402/601

کد خبر: 641513

وب گردی

وب گردی