تأکید بر لزوم مدیریت و استفاده صحیح از منابع آبی کشور

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: زمزمه برداشت آب از سرچشمه های کارون به گوش می رسد این در حالی است که انتقال آب بین حوزه ای سال هاست که منسوخ شده و باید منابع آبی را مدیریت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سیدحسن دهدشتی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 20 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود گفت: زمزمه برداشت آب از سرچشمه های کارون به گوش می رسد این در حالی است که انتقال آب بین حوزه ای سال هاست که منسوخ شده و محیط زیست نیز در این رابطه تأکید دارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ امروز باید به فکر بهره وری و مدیریت آب بود، استان های خوزستان و چهارمحال بختیاری در طول سال های گذشته با کمال میل با موضوع انتقال آب شرب همراهی کرده این انصاف نیست به بهانه آب شرب اقدام به بیابان زدایی و توسعه کشاورزی کرد در حالی که مردم پایین دست از لحاظ آب کشاورزی و شرب با مشکل روبرو هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: زمانی که مردم در جنوب و غرب کشور مشغول دفاع از مرزها بودند پروژه های انتقال آب انجام می گرفت و امروز به گونه ای دیگر این کار انجام می شود.

به گزارش خانه ملت، دهدشتی در تذکری به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: ابزار نظارتی مجلس کمرنگ وکم اثر شده و از 182 تحقیق و تفحص پیشنهادی در مجلس نهم فقط 7 الی 8 مورد در مجلس قرائت شد که بیانگر کمتر از 5 درصد است و این جای تأمل دارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: یک یا دو تحقیق و تفحص آماده قرائت در صحن است که همت کمیسیون های مربوطه را می طلبد و نکته دیگر اینکه از تمامی پرونده های تحقیق و تفحص و شکایت های ارسالی به قوه قضائیه تا کنون هیچ کدام منجر به مجازات و محکومیت برای خاطیان نشده است که جای سوال دارد آیا این موضوعات به اقتدار مجلس لطمه وارد نمی کند./

202/201

کد خبر: 642706

وب گردی

وب گردی