گزارش سالانه‌ امنیت اطلاعات مایکروسافت منتشر شد

مایکروسافت گزارش سالانه‌ خودش در زمینه‌ی امنیت اطلاعات را منتشر کرد که نتیجه‌ آن باعث ترس بسیاری از کاربران دنیای دیجیتال شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، گزارش سالانه‌ مایکروسافت که در قالب 178 صفحه منتشر شده به این موضوع اشاره می‌کند که خطرات امنیتی شامل رخنه‌های امنیتی، آسیب‌پذیری سیستم‌های اطلاعاتی و بد افزارهای مختلف می‌شود. این موارد می‌توانند اطلاعات بیش از 600 میلیون کاربر اینترنت را به دست بیاورند.

براساس گزارش مایکروسافت، آمریکا تنها کشوری نیست که باید خودش را برای مبارزه با حمله‌های سایبری آماده کند. کشورهایی مانند پاکستان، اندونزی، فلسطین، بنگلادش و نپال از جمله کشورهایی بودند که بیشترین حمله‌های سایبری را از خرداد تا آذر ماه سال 94 داشتند.

در آمار منتشر شده از طرف مایکروسافت، مشخص شده که کشورهای ژاپن، فنلاند، نروژ و سویس امن‌ترین کشورهای دنیا بوده‌اند و کمترین حمله‌های سایبری به این کشورها شده است. مایکروسافت گفته که به‌طور متوسط برنامه‌های ضد بدافزار روزانه با 10 میلیون حمله مواجه می‌شدند که البته همه‌ی آن‌ها حمله‌های موفق نبوده‌اند. با توجه به اطلاعات منتشر شده، نزدیک به 50 درصد این حمله‌ها از آسیا و 20 درصد از آمریکای لاتین بوده است.

20104

کد خبر: 642898

وب گردی

وب گردی