نفتکش های ایرانی ماه آینده به بنادر اروپا باز می‎گردد

مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران گفت: ناوگان نفتکش های ایرانی خرداد ماه امسال تردد خود در بنادر اروپایی را پس از پنج سال تحریم، از سرخواهد گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شرکت ملی نفتکش، نصرالله سردشتی در همایش بین المللی ال.پی.جی که در تهران برگزار شد، گفت: شرکت ملی نفتکش با دارا بودن بزرگترین ناوگان حمل و نقل دریایی مواد نفتی جهان سعی کرد از یک سال و نیم پیش و قبل از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، خود را برای ورود دوباره به بازارهای اروپا آماده کند.

وی با بیان اینکه با موسسه های رده بندی معتبر بینالمللی وارد گفتگو شدیم و توانستیم رده بندی و کلاس کشتی هایمان را نهایی کنیم، افزود: علاوه براین، روند فعالیت خود را با کلوپهای بیمه ای موسوم به پی اند آی (P&I ) مشخص کرده و تعمیرات اساسی مورد نیاز کشتی هایمان را نیز انجام دادهایم تا بتوانیم به بهترین شکل به بازارهای اروپا بازگردیم.

وی افزود: البته فعالیت نفتکش های ایران در بازارهای بینالمللی در دوران تحریم متوقف نشده بود و کشتیهای ما سفرهای خود را به مقاصد کره جنوبی ، چین و برخی کشورهای دیگر انجام میدادند.

سردشتی با بیان اینکه تمامی نفت صادراتی ایران در دوران تحریمها توسط ناوگان نفتکش ایران بدون هیچ مشکلی به مقاصد مورد نظر حمل شده است، گفت: این روند هم اکنون و با برداشته شدن تحریمها نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه صادرات نفت ایران از زمان برداشته شدن تحریمها دو برابر شده و به روزانه دو میلیون بشکه رسیده است، ادامه داد: هر چند برای حمل نفت صادراتی کشور از تعدادی کشتی خارجی هم استفاده شده، اما آمادهایم به محض مهیا شدن برخی شرایط دیگر، بلافاصله تردد خود را در بازارهای اروپا از سر بگیریم.

سردشتی درباره حمل محمولههای نفتی ایران به اروپا نیز گفت: قبل از وضع تحریمها، میزان صادرات نفت ایران به اروپا نزدیک به 700 میلیون بشکه بود که بخشی از آن توسط ناوگان شرکت ملی نفتکش و بخش دیگر توسط مشتریان خارجی شرکت ملی نفت ایران به طور مستقیم به مقاصد اروپایی حمل میشد.

وی با بیان اینکه پس از لغو تحریمها نیز برخی از مشتریان اروپایی نفت ایران، خود اقدام به حمل نفت خریداری شده کردند، ادامه داد: آمادگی خود را برای حمل محمولههای نفتی در مسیر بنادر اروپایی اعلام کردهایم به طوری که میتوانیم از ابتدای ژوئن2016 (خرداد 95) فعالیت در این مسیر را دوباره شروع کنیم.

مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران به ورود چند فروند کشتی غولپیکر حمل گاز (VLGC) به ناوگان نفتکش ایران اشاره کرد و افزود: با این اقدام، ایران توانایی خود را در زمینه حمل و نقل دریایی گاز افزایش داد.

صادرات نفت ایران دردوران تحریم به کشورهای ترکیه، چین، هند، ژاپن و کره جنوبی محدود شده بود که بخش عمده آن توسط نفتکش های ایرانی انجام می شد.

شرکت های بین المللی بیمه ای در دوران تحریم از بیمه نفتکش های ایرانی خودداری می کردند و در نتیجه این نفتکش ها قادر به تردد در همه بندر جهان نبودند.

پس از رفع تحریم ها، مذاکرات با شرکت های بیمه بین المللی آغاز و قرار است به زودی همه پوشش های بیمه ای برقرار شود.

402/601

کد خبر: 643522

وب گردی

وب گردی