خانی آباد، محله برو و بیای قاچاقچیان میوه

رییس اتحادیه میوه و سبزی گفت: در حال حاضر میوه های قاچاق در بازار به طور کامل جمع آوری نشده است و در برخی از بازارها همچنان میوه های قاچاق به راحتی یافت می شود.

حسن مهاجرانی، رییس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره نرخ میوه های نوبرانه در بازار گفت: قیمت زردآلو نسبت به دو هفته گذشته به میزان بسیار کمی ارزان شده و در حال حاضر قیمت این نوع میوه در بازار از 8 هزار تومان تا 12 هزار تومان شده است.

وی درباره قیمت توت فرنگی در بازار گفت: قیمت توت فرنگی کرج بین 10 هزار تا 15 هزار تومان و نوع بهنمیر آن بین 6 هزار تا 8 هزار تومان است.

مهاجرانی در ادامه صحبت های خود درباره وضعیت میوه های قاچاق در بازار گفت: در حال حاضر میوه های قاچاق در بازار به طور کامل جمع آوری نشده است و در برخی از بازارها همچنان میوه های قاچاق به راحتی یافت می شود.

رییس اتحادیه میوه و سبزی در ادامه درباه نرخ میوه های قاچاق در بازار گفت: پرتغالی مصری از 6500 تا 8 هزار تومان. گلابی چینی 23 هزار تومان. لیموترش برزیل 27 هزار تومان. سیب فرانسه 24 هزار تومان. انار ترکیه 23 هزار تومان و در آخر انگور شیلی 45 هزار تومان در بازار قیمت خورده است.

او در خصوص اقدامات لازم در زمینه حذف میوه های قاچاق از بازار گفت: بازرسان برنامه های زیادی را در خصوص حذف این نوع میوه ها در میادین پیاده کردند اما همچنان میوه های قاچاق در خانی آباد در حاشیه میدان با قیمت هایی که اعلام شد توزیع می شود.

مهاجرانی درباره واردات میوه به کشور گفت: موز، آناناس، انبه و نارگیل از نوع میوه هایی هستند که به کشور ایران وارد می شوند.

رییس اتحادیه میوه و سبزی درباه قیمت موز گفت: قیمت این محصول نسبت به دو هفته گذشته ارزانتر شده که دلیل آن هم برمی گردد به قیمت جهانی این محصول که با کاهش همراه بوده است.

او در ادامه گفت: قیمت موز در هفته های گذشته 6 هزار تومان بوده اما اخیرا قیمت آن به کیلویی 4700 تا 5500 تومان در بازار رسیده است.

401/601

کد خبر: 643597

وب گردی

وب گردی