تردید در افزایش قیمت خودرو / رکود در  خودروهای دست دوم

معاون فروش و بازاریابی سایپا شائبه رکورد بازار خودرو را رد کرد و گفت: تصمیم‌گیری درباره افزایش قیمت محصولات در دست بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا تقی‌زاده در جمع خبرنگاران شائبه رکورد بازار خودرو را رد کرد و گفت: در حالی برخی رسانه ها اعلام کرده اند بازار خودرو دچار رکود است که این برداشت با آمار های موجود مغایرت داشته و صحت ندارد. به طوری که نسبت به سال گذشته فروش خودرو حدود 4 برابر افزایش داشته و پراید با افزایش 3.7 برابری، پرچم‌دار بیشترین فروش است.

وی با بیان اینکه فروش محصولات تیبا 2.5 برابر، برلیانس 4.5 برابر، آریو و سراتو معادل 3 و 6 برابر افزایش یافته از دو برابر شدن تعداد تعهدات شرکت نسبت به مشابه سال 94 و رشد 40 درصدی سرمایه‌گذاری و توان مشارکت در تولید خبر داد و گفت: رونق بازار خودرو از بهمن سال گذشته شروع شده و درحال حاضر هم رو به رو افزایش است.

به گفته این مقام مسئول بازار خودروهای دست دوم فعلاً در رکود به سر می‌برد اما قرارداد 14 هزار دستگاه آریو با اتحادیه تعاونی تاکسیرانی منعقد شده است.

تقی‌زاده با اشاره به مجوز افزایش 3 درصدی قیمت خودرو در سال 93،خاطر نشان کرد: با توجه به ابلاغ مجوز افزایش 0.4 درصدی شورای رقابت، تصمیم‌گیری افزایش قیمت محصولات در دست بررسی است. این درحالی است که با توجه به خروج از انحصار دو خودرو با قیمت های بیش از 30 میلیون تومان، دیگر خودروها برای خروج از مشمولیت قیمت‌گذاری در دست بررسی است.

401/601

کد خبر: 643621

وب گردی

وب گردی