تابش خبر داد: تشکیل کمیته پنج نفره منتخبان امید برای تعامل با اصولگرایان

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته ای پنج نفره از منتخبان لیست امید برای تعامل با اصولگرایان خبر داد و گفت: در این راستا گفت وگوهایی با دکتر لاریجانی داشتیم که آنان نیز کمیته پنج نفره ای برای تعامل تشکیل دهند اما هنوز این اتفاق از سوی اصولگرایان انجام نشده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا تابش در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسات تعاملی شنبه ها در دفتر محمدرضا عارف منتخب مردم تهران در مجلس گفت: پس از دور نخست انتخابات، جلسات تعاملی در دفتر عارف برگزار شد و به این نتیجه رسیدیم که کمیته پنج نفره ای از لیست امید به گفت وگو با کمیته ای اصولگرایان بپردازد.
وی افزود: از سوی لیست امید بنده ماموریت یافتم این موضوع را به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی منتقل کنم، این اقدام در همان دور اول انتخابات انجام شد اما تاکنون جوابی دریافت نکرده ایم.
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: بنده با علی لاریجانی صحبتی در این راستا داشتم و بعد از بنده، غلامرضا تاجگردون نیز صحبتی با لاریجانی داشت و دو یا سه بار نیز با کاظم جلالی و بهروز نعمتی گفت وگوهایی انجام شد.
تابش ادامه داد: شاید آنجا ملاحظاتی بوده زیرا آقای لاریجانی بیان کرده بود که آقای عارف در جریان این امر نیست که من به وی گفتم این تصمیم در حضور عارف گرفته شده است و من از سوی وی مامور هستم این موضوع را به شما منعکس کنم.
وی اظهار داشت: امروز بار دیگر خدمت آقای لاریجانی رفتم و در مورد این موضوع صحبت کردم، گفتم در هر صورت ممکن است در سطح ریاست مجلس رقابتی انجام شود، ولی این مجلس باید اداره شود، مجلسی که تقریبا نصف- نصف است.
این نماینده اصلاح طلب اضافه کرد: اداره مجلس اگر با سوء تدبیر انجام شود و جایگاه های مهم در اختیار افراد پخته و سنگین از هر دو طرف قرار نگیرد، ممکن است به مدیریت مجلس لطمه بزند، خصوصا این که ما شعارمان آرامش است. آن شعار ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد.
تابش تاکید کرد: از این رو ما خواستار تسریع معرفی افراد از سوی فراکسیون اصولگرایان بودیم تا جلسات تعاملی برگزار شود.
نماینده مردم اردکان در مجلس اظهار داشت: ما به آنان بیان کردیم که ما پنج نفرمان را انتخاب کرده ایم و پنج نفر فراکسیون اصولگرایان نیز مشخص شود تا جلسات تعاملی آغاز شود.
وی ادامه داد: باید در سایه تعامل مکانیزم های مشخصی را در نظر بگیریم تا افراد با صلاحیت، مناصب کلیدی مجلس را در دست بگیرند، ان شاءالله مدیریت مجلس آینده از عقلانیت برخوردار باشد که بتواند خواسته ها و مطالبات مردم را به تحقق برساند.
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: در مجمع عمومی منتخبان امید، هیات موسس و اساسنامه مشخص شده است، در جلسه بعدی ما که در روز سه شنبه است، روی ارکان اساسنامه بحث می کنیم، هیات رییسه منتخب را انتخاب می کنیم و اساسنامه موقت را به تصویب می رسانیم.
تابش افزود: در این جلسه هیات رییسه فراکسیون انتخاب می شوند، هیات رییسه کمیسیون ها و شعب را نیز انتخاب می کنیم که امیدواریم نتایج خوبی حاصل شود.
وی در پاسخ به این سوال که در جلسه سه شنبه برای تمام کسانی که در لیست امید بودند دعوت نامه ارسال می شود؟ گفت: بله برای همه افراد لیست امید دعوت نامه ارسال می شود و جمعی از مستقلان نیز ابزار تمایل کردند.
این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا با افراد خارج از لیست امید مانند خاتمی همفکری می شود یا خیر؟ گفت: نه، تصمیم را خود نمایندگان می گیرند، نمایندگان منتخب خودشان تجمع دارند، دور هم جمع می شوند و تصمیم گیری ها با خودشان است.

**سه نشست منتخبان مجلس دهم در روز سه شنبه هفته جاری
تابش با بیان اینکه رییس قوه قضاییه در ظهر سه شنبه نشستی با منتخبان مجلس دهم خواهند داشت، تاکید کرد: نشست اعضای لیست امید نیز عصر سه شنبه احتمالا در محل مصلی برگزار می شود.
وی تاکید کرد: حزب اعتدال و توسعه نیز سه شنبه شب از اعضای لیست امید و جمعی از مستقلان برای حضور در نشست این حزب در محل سالن اجلاس سران دعوت کرده است.

201/201

کد خبر: 644716

وب گردی

وب گردی