تهران – ایسکانیوز: رئیس مرکز آمار ایران گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 95 بر اساس روال 10 ساله انجام می‌شود.

عادل آذر در مراسم آغاز کلاس‌های  آموزش سرشماری عمومی کشاورزی 93 در جمع خبرنگاران افزود: سرشماری‌های عمومی در دنیا نیز 10 ساله انجام می شود و تنها در یک مقطع ما سرشماری 5 ساله انجام دادیم.

وی در توضیح دلایل اتخاذ این تصمیم گفت: در مقطعی در دولت قبلی به دلیل آنکه نتایج سرشماری را سریع تر می خواستند پس از برگزاری سرشماری عمومی سال 85 ، سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 90 در دستور کار قرار گرفت .

وی گفت: سرشماری بعدی نفوس مسکن طبق روال 10 ساله در سال 1395 انجام خواهد شد ، حتی سرشماری عمومی کشاورزی نیز 10 ساله انجام می شود.

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به بالا بودن هزینه سرشماری گفت: در سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 90 هفتاد هزار نفر فعال بودند که صد میلیارد تومان هزینه مستقیم و حدود صد میلیارد تومان هزینه غیرمستقیم در بر داشت.

وی افزود: برای سرشماری عمومی کشاورزی که پنج مهر تا 18 آبان انجام می شود، 30 میلیارد تومان پیش بینی شده و به علت نیاز به سرعت و دقت کار سرشماری با تبلت انجام می شود و سرشماری‌های کاغذی حذف شده است.

رئیس مرکز آمار با اشاره به اینکه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 90 اطلاعات اولیه یک هفته بعد و اطلاعات تفصیلی 9 ماه پس از سرشماری منتشر شده است، گفت: بنا داریم اطلاعات تفصیلی سرشماری عمومی کشاورزی را شش ماه بعد و حداکثر تا اسفند ارائه کنیم اما آمادگی داریم اطلاعات اولیه و عمومی را به روز منتشر کنیم.

وی با اشاره به اینکه براساس اطلاعات مرکز آمار تورم 12 ماهه به 22.3 درصد رسیده است ، گفت: براساس ماده 54 قانون برنامه پنجم، مرجع تعیین عدد تورم مرکز آمار مشخص شده است.
کد خبر: 64514

وب گردی

وب گردی