هکرها چگونه به تلگرام تان دسترسی پیدا می کنند؟ / گفتگو با یک هکر

این روز ها ممکن است پیامکی با مضمون اطمینان یابی از عدم خیانت همسر یا دوست خود نسبت به شما برایتان ارسال شده باشد. واکنش شما در این مورد چیست؟آیا به این پیامک ها اعتماد می کنید؟

نیوشا یعقوبی _ ایسکانیوز: این پیامک ها سعی دارند شما را ترغیب کنند تا درمقابل پرداخت مبلغی ، همسر یا دوست خود را کنترل کنید. این افراد ادعا می کنند که با ترفند ها و برنامه های مختلف توانایی دسترسی به تلفن همراه و اپلیکیشن های مختلف از جمله تلگرام ، لاین و اینیستاگرام طرف مقابل شما را دارند. اما آیا چنین چیزی ممکن است؟

امیر یکی از هکرهای تلگرام است. او در این باره به ایسکانیوز می گوید: به طور کلی هک تلگرام در صورتی ممکن است که فرد به گوشی طرف مقابل دسترسی داشته باشد. اما به طور کلی هک به دو روش امکان پذیر است؛ روشی که میان هکران به مهندسی اجتماعی معروف است و به این معنی است که فرد را به گونه ای فریب بدهیم که بتوانیم رمز تلگرام را از او دریافت کنیم.

او ادامه می دهد: در این روش ابتدا هکر تصویر اکانتش را لوگوی تلگرام قرار می دهد. همچنین نام کاربری اش را به نام تلگرام تغییر می دهد. سپس پیامی حاوی متن زیر برای شخص مورد نظر با این مضمون ارسال می کند:«اکانت تلگرام شما طی 24 ساعت آینده مسدود خواهد شد. برای جلوگیری از مسدود شدن حساب کاربریتان، کد ارسال شده توسط اکانت دیگر تلگرام (یا ربات تلگرام) را برای ما ارسال کنید.»

این هکر می گوید: برخی از هکر ها نیز با استفاده از نرم افزار گوگل ترنسلیت (google translate)متن را به انگلیسی برگردانده و ارسال می کنند تا قربانی شک نکند. در همین حین هکر با استفاده از نسخه تلگرام desktop شماره فرد مورد نظر را وارد می کند و کد برای تلگرام طعمه ارسال می شود. او نیز بی خبر از همه جا برای اینکه از مسدود شدن حساب خود جلوگیری کند کد 5 رقمی را برای هکر ارسال می کند.

امیر با اشاره به راهکاری ساده برای جلوگیری از این نوع هک می گوید: برای اطمینان بیشتر و عدم دسترسی افراد سودجو به اکانت تلگرام خود، می توانید یک کد شخصی بر روی حساب کاربریتان بگذارید. ابتدا به setting تلگرام مراجعه کرده و privacy and security را باز کنید . سپس در بخش security ، قسمت two-step verification یک پسورد شخصی وارد کنید. در این صورت اگر هم ناخواسته کد را در اختیار هکر قرار دهید، او بدون اطلاع از پسورد شما نمی تواند به تلگرام تان دسترسی داشته باشد.

او درباره روش دوم می گوید: روش دوم "رات "نام دارد. رات ها (Rat) ترکیبی از کیلاگرها و Remote Connectio- هستند که به وسیله آن سیستم قربانی به صورت کامل در اختیار شما قرار خواهد گرفت. رات در واقع ویروسی است که به هکر این امکان را می دهد تا اطلاعات گوشی هوشمند را مشاهده و آن را از مکان دیگر کنترل کند. عموما نرم افزاری که این سایت از آن برای هک تلگرام قربانی استفاده می کند شامل همین رات‌ها یا ویروس هاست که باید بر روی گوشی قربانی نصب شود .

این هکر درباره سایت های تبلیغاتی در زمینه هک می گوید: اگر به سایت های تبلیغاتی در زمینه هک تلفن های هوشمند مراجعه کرده باشید در می یابید هکر ها در قبال پرداخت مبلغی مشخص ،چند روش را پیش روی شما قرار می دهند. برخی از افراد فکر می کنند در ازای پرداخت این مبلغ می توانند برنامه ای دریافت کنند و بتوانند به سرعت تلفن همراه طرف مقابلشان را هک کنند امادر حقیقت باید یک سری فرآیند ها و روش ها را انجام دهند که در نهایت شامل یکی از این دو روش می شود.

امیر ادامه می دهد: در صورتی برنامه تلگرام واقعا هک می شود که فردی بتواند سرور سایت تلگرام را هک کند. در این صورت فرد می تواند به راحتی به اطلاعات اکانت تمامی کاربران تلگرام دسترسی داشته باشد.البته رمز نگاری تلگرام قابل شکستن نیست تاجایی که یکی از مؤسسان تلگرام مدتی پیش اعلام کرد اگر کسی بتواند رمز تلگرام را بشکند 200 هزار دلار جایزه خواهد برد؛ جایزه‌ای که گفته می‌شود تاکنون کسی موفق به بردنش نشده است.

او در پایان می گوید: البته راه های دیگری نیز برای دسترسی به تلگرام افراد وجود دارد که حرفه ای تر است و کمتر کسی به آن پرداخته است. تلفن های همراه یک سری سریال دوازده یا شانزده رقمی دارد.اگر بتوانید این کد را از تلفن همراه قربانی به دست آورید و در یک برنامه خاص وارد کنید میتوانید به تلگرام او دسترسی داشته باشید. ولی تعداد انگشت شماری هستند که می توانند این سریال را بدون اینکه گوشی بسوزد از آن استخراج کنند.

20106

کد خبر: 645198

وب گردی

وب گردی