مردم آمریکا از شنیدن جزئیات دستگیری تفنگداران آمریکایی در ایران شوکه می‌شوند

یکی از اعضای کنگره آمریکا اعلام کرد مردم این کشور اگر از جزئیات بازداشت تفنگداران آمریکایی در آبهای ایران خبردار شوند شوکه خواهند شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، رندی فوربس، عضو کنگره آمریکا از ایالت ویرجینیا روز گذشته (دوشنبه) در مصاحبه‌ای با واشنگتن فری بین درباره جزئیات بازداشت ملوانان آمریکایی در آبهای ایران گفت: تصور میکنم زمانی که جزئیات واقعا منتشر شود اکثر آمریکایی‌ها از این اتفاق به نوعی شوکه خواهند شد.

فوربس اعلام کرد که اطلاعاتی طبقه‌بندی شده در این ارتباط در اختیار وی قرار گرفته و ابراز ناراحتی کرد که یک سال پیش مردم آمریکا می‌توانستند در جریان جزئیات این اتفاق قرار گیرند.

وی دراین باره گفت: به صورت کامل گزارشی طبقه‌بندی شده در این ارتباط به من ارائه شد. ما در واکنش تقریبا هیچ کاری نکردیم. در واقع مخفی‌کاری جان کری و تشکر از ایرانی‌ها برای آزاد کردن ملوانان به نظرم همانند زدن سیلی به صورت ملوانان بود.

پیش از این نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده بود فرمانده 10 ملوانی که با ورود به آب‌های ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر شده و به مدت کوتاهی بازداشت بودند را اخراج کرده است.

یک مقام نظامی آمریکایی اعلام کرده بود که فرماندهی نیروهای دریایی در خاورمیانه اقدامات غیرقضایی علیه سایر ملوانانی که در این حادثه حضور داشتند اتخاذ کرده است.

قبلا نیز جان مک‌کین سناتور آمریکایی در سخنانی تأکید کرده بود که در حال آماده کردن درخواست مجدد خود از پنتاگون برای دریافت اطلاعات بیشتری درباره سربازان بازداشتی آمریکایی توسط ایران است.

۳۰۰۳۰۰

کد خبر: 645392

وب گردی

وب گردی