عارف مطرح کرد: ضرورت همکاری صمیمانه دولت و مجلس برای دستیابی به توفیقات بیشتر

منتخب اول تهران در مجلس دهم گفت: برای اینکه بتوانیم به توفیقاتی در مجلس دست یابیم عزم ملی و همکاری صمیمانه هم دولت و هم مجلس لازم است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، محمدرضا عارف در نشست حزب اعتدال و توسعه با منتخبان مجلس دهم در سالن اجلاس سران گفت: در آستانه تشکیل مجلس دهم هستیم و جا دارد از تلاش های مجلس نهم تشکر شود و خوشحالیم که این مجلس در ماه شعبان فعالیت خود را شروع می کند.

منتخب اول تهران با بیان این که مجلس دهم در شرایطی فعالیت خود را شروع می کند که از یک طرف با فعالیت دولت تدبیر و امید روبرو هستیم و از طرف دیگر با حماسه خرداد 92 در راستای حاکمیت عقلانیت روی کار آمد گفت: علی رغم همه مشکلاتی که با آن روبرو هستیم اما حرکتی رو به جلو حرکت کرده و در زمینه تورم و برجام و پذیرش حق غنی سازی که داشته ایم مشکلات مختلف را پشت سر می گذاریم.

او ادامه داد: با مشکلات مختلف اقتصادی، معیشت، اشتغال و رکود اقتصادی روبه رو هستیم و می دانیم که موانعی که بر سر دولت قرار دارد چیست.

عارف ادامه داد: با توجه به شرایط منطقه به برکت نظام اسلامی افتخار می کنیم که با ثبات ترین کشور منطقه هستیم اما نمی توانیم نسبت به برادرکشی که در کشورهای منطقه رخ می دهد بی تفاوت باشیم.

او بیان کرد: تعامل سازنده با دنیا و یا ارتقا روابط خوب با دنیا به ویژه با کشورهای اسلامی که حاضرند با یک تعامل ارزشمند در بازی برد- برد با ما باشند همکاری می کنیم.

رئیس امید بنیاد امید ایرانیان بیان کرد: مجلس دهم در شرایط ذکر شده کار خود را آغاز می کند و پاسخ به این مشکلات به تنهایی از عهده دولت برنمی آید و برای این که بتوانیم به توفیقاتی دست یابیم و عزم ملی و همکاری صمیمانه دولت و مجلس لازم است.

منتخب اول مجلس دهم بیان کرد: دولت هم باید به مجلس این نگاه را داشته باشد که مامن خود بداند به گفته مقام معظم رهبری مجلس باید مسیر و ریل دولت را مهیا کند.

او با اشاره فراکسیونهای مختلفی که در مجلس شکل می گیرد گفت: فراکسیون های مختلفی را در مجلس داریم و ما رقابت سالم و در نتیجه رفاقت را انتظار داریم که باید به آن اصالت دهیم لذا رقابت به عنوان یک اصل پذیرفته شده در قانون اساسی است.

عارف تاکید کرد: باید به رقابت مشروعیت بدهیم اما نگاهمان باید به ارزش ها باشد لذا رقابت را برای تلاش بیشتر به عنوان یک اصل بپذیریم و این درسی که در دو انتخابات گذشته گرفته ایم.

او با اشاره به لزوم تقویت روحیه امید و نشاط در جامعه گفت: توصیه به آرامش در همه بخش ها ضرورت دارد تا بتوانیم مباحث جامعه را پیش ببریم.

او همچنین به اقدامات سخت افزاری یعنی اقتصاد اشاره کرد و گفت: در انتخابات 94 گام دوم برداشته شد که باید گام چهارم و پنجم نیز برداشته شود.

201/203

کد خبر: 645588

وب گردی

وب گردی