دانشجومعلمان از امسال با شیوه نوین ارزشیابی به مدارس ابتدایی می‌روند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال گذشته 230 میلیارد ریال برای هوشمندسازی مدارس هزینه شد، گفت: امسال هم 700 میلیارد ریال به تجهیز و هوشمندسازی مدارس اختصاص یافته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، محمد دیمه‌ور گفت: از سال تحصیلی جدید دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان که شیوه نوین ارزشیابی کیفی توصیفی را فرا گرفته‌اند کلاس‌های درس ابتدایی را اداره می کنند.

او گفت: 12 هزار و 400 دانشجو معلم با فراگیری این شیوه تدریس، دانش آموزان را به صورت مستمر در طول سال ارزیابی و موانع و اختلالات یادگیری را به والدین و کارشناسان آموزشی گزارش می‌کنند .

دیمه‌ور افزود: برای نخستین بار ردیف خاص با موضوع توسعه کمی و کیفی دوره‌های پیش دبستانی با اعتبار 500 میلیارد ریال در بودجه سال 95 پیش بینی شده است و با بهره برداری از این بودجه طرح انطباق زبان نوآموزان با زبان فارسی و یادگیری موثر در مناطق محروم، مرزی و دوزبانه اجرا خواهد شد.

او گفت: در سال تحصیلی پیش رو، جمعیت مدارس ابتدایی با افزایش 60 هزار نفری به حدود هفت میلیون و 540 هزار نفر افزایش می‌یابد که برای اجرای طرح نوین آموزشی 380 هزار معلم در مدارس دولتی و 40 هزار مربی در پیش‌دبستانی‌های بخش خصوصی وظیفه آموزش را برعهده خواهند داشت.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، دو دوره‌ای شدن مقطع ابتدایی را در 60 درصد مدارس با جمعیت بیش از 200 نفر از جمله طرح‌های کیفی سازی آموزش و پرورش دانست و افزود: علی‌رغم کمبود 20 هزار کلاس درس در مقطع ابتدایی در دو سال گذشته 70 هزار کودک بازمانده از تحصیل در مناطق محروم و مرزی جذب تحصیل شده‌اند و پوشش تحصیلی ابتدایی در کشور به 98.6 درصد رسیده است.

20104

کد خبر: 646164

وب گردی

وب گردی