ایندیپندنت: ترامپ ریاض را متهم می‌کند، در عربستان سرمایه‌گذاری می‌کند

ایندیپندنت نوشت نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در حالی که عربستان را متهم به حملات تروریستی 11 سپتامبر کرده است که صاحب کسب و کار در این کشور است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در مطلبی نوشت: دونالد ترامپ، عربستان سعودی را به دست داشتن در حملات تروریستی 11 سپتامبر متهم کرده است، اما به نظر می رسد همچنان به تجارت خود در این کشور ادامه می دهد.

ترامپ، نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه هفته گذشته فهرست دارایی های خود را به کمیسیون انتخابات فدرال تسلیم کرد.
این کمیسیون فهرست سوابق مالی و دارایی های ترامپ را منتشر کرده است که شامل جزئیات درآمد و بدهی های اوست.
آسوشیتدپرس اعلام کرد این سوابق شامل اطلاعاتی درخصوص ایجاد یک شرکت تجاری در جده عربستان است. این در حالی است که ترامپ هیچ گاه دیدگاه مثبتی نسبت به کشورهای خاورمیانه نداشته است.
او در مصاحبه ای با فاکس نیوز در فوریه (29 روز منتهی به 11 اسفند) گفت: «چه کسی مرکز تجارت جهانی را به هوا فرستاد؟ این کار، کار عراقی ها نبود، کار سعودی ها بود – اسناد را باز کنید، نگاهی به عربستان بیاندازید.»
او همچنین در ماه مارس اعلام کرده بود آمریکا باید خرید نفت از عربستان و متحدانش را متوقف کند، مگر اینکه عربستان نیروهای خود را برای جنگ با گروه تروریستی داعش بسیج کند.
این سند 104 صفحه ای، در حال حاضر ترامپ را صاحب 527 شغل و رئیس چندین شرکت معرفی می کند.
ترامپ 4 شرکت تاسیس کرده که مرتبط با پروژه ساخت هتلی در جده، دومین شهر بزرگ عربستان سعودی، است.
این گزارش نشان می دهد ترامپ در شرکت هایی که پیش از این مورد انتقاد قرار داده بود مانند اپل و آمازون نیز سرمایه گذاری کرده است.
302302
کد خبر: 646382

وب گردی

وب گردی