نشست مشترک روسای واحد آیت الله آملی و سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران

نشست مشترک دکتر فتح الله مضطر زاده معاون وزیر و ریاست سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی دکتر محمد حسین ایکانی، رییس پژوهشکده فناوریهای شیمیایی با  دکتر فاضل  لاریجانی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی، دکتر مهدی ارجمند و دکتر مهرداد میرزاجان زاده از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در  پژوهشکده فناوریهای شیمیایی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست طرفین با ابراز علاقمندی به همکاری بین واحد آیت الله آملی و سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی در زمینه توسعه فناوریهای مرتبط با گیاهان داروئی، بر نقش نخبگان دانشگاهی در توسعه اقتصاد دانش بنیان در این حوزه و عقد تفاهم نامه همکاری و اجرای پروژه های مشترک میان سازمان و واحد آیت الله آملی تاکید کردند.

فاضل لاریجانی با اشاره به بازدیدش از واحدهای پایلوت و آزمایشگاهی مستقر در پژوهشکده فناوریهای شیمیایی ابراز تصریح کرد : با توجه به وجود مزارع پرورش گیاهان داروئی در فضای دانشگاه واحد آیت الله آملی وظرفیت های این دانشگاه در کشت گونه های زیادی از این گیاهان و عدم وجود واحدهای عمل آوری در دانشگاه، سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی با انتقال تجربیات فرآوری تجاری و تولید فرآورده های گیاهی به دانشگاه کمک کند.

رییس واحد آیت الله آملی امکانات پژوهشکده فناوریهای شیمیایی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی را مناسب دانست و اظهار کرد : در واحد آیت الله آملی با دارا بودن مرکز تحقیقات صنایع غذایی و به عنوان قطب گیاهان داروئی، علاقمند به همکاری با سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی در انتقال فناوریهای نوین و ساخت تجهیزات و دستگاههای تولید و فرآوری گیاهان داروئی همچون تجهیزات خشک کنی عصاره گیری در دانشگاه هستیم .

دکتر حسین ایکانی با ابراز علاقمندی جهت توسعه همکاریها بین پژوهشکده فناوریهای شیمیایی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی با واحد آیت الله آملی، بیان کرد : این سازمان برای هر نوع همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی و انتقال دستاوردها در راستای انتخاب گونه های مناسب گیاهان داروئی جهت کشت در مزارع دانشگاه و ساخت تجهیزات فرآوری گیاهان داروئی در مقیاس پایلوت و صنعتی اعلام آمادگی می کند.

او ابراز امیدواری کرد : مجله تخصصی در زمینه گیاهان داروئی بصورت مشترک بین سازمان و واحد آیت الله آملی به عنوان قطب گیاهان داروئی راه اندازی شود .

براساس این گزارش، مقرر شد معاونت پژوهشی دانشگاه دکتر مهدی ارجمند برای دست یابی به نتایج توافقات انجام شده در بازدید بعدی که ‌به صورت تیم‌های تخصصی از امکانات دانشگاه واحد آیت الله آملی صورت خواهد گرفت، در صورت فراهم شدن شرایط، عقد تفاهم نامه و قراردادهای خرید تجهیزات و خدمات محقق شود.

20101

کد خبر: 646487

وب گردی

وب گردی