انصاری: بهتر است طرح انتصاب در مشاغل حساس در مجلس دهم مطرح شود

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت از دولت برای حضور در جلسه رسیدگی به طرح یک فوریتی نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس دعوت نشد و با توجه به اینکه اشکالات طرح باقی است، بهتر است در مجلس دهم مطرح شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری در جریان رسیدگی به طرح یک فوریتی نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس با تاکید بر این که این طرح باید در فضای مناسب تر و آرام تر بررسی شود گفت: ایراداتی که شورای نگهبان به این طرح داشته هنوز بر طرف نشده است.
وی افزود: ما منتظر بودیم تا کمیسیون تشکیل جلسه دهد، اما متاسفانه کمیسیون به دلیل مشغله های این ایام به طور رسمی تشکیل نشد، از دولت هم دعوت به عمل نیامد. بنده به عنوان نماینده رسمی دولت عرض می کنم به هیچ وجه از دولت برای حضور در این جلسه دعوت نشد.جلسه کمیسیون تشکیل نشد و اشکالات طرح به قوت خود باقی است.
انصاری در ادامه با اشاره به اظهارات نمایندگان درباره این طرح گفت: از صحبت های نمایندگان چنین بر می آید که گویی عده ای می خواهند افراد جاسوس و قاچاقچی را در مناصب حساس بیاورند، در حالی که بعد از انقلاب هم شرایط برای استعلام افراد وجود داشته ، ضمن این که وزارت اطلاعات هم حضور داشته است.
وی ادامه داد: البته ممکن است در موردی کسی نفوذ کرده باشد، مگر در همان نهادها و ارگان هایی که اکنون از آن ها صحبت می شود نفوذ نبوده است؟ ما فردی داشتیم که در همان جا نفوذ کرده بود و اعدام هم شده ، همین سال گذشته انجام شد.
انصاری افزود: از تریبون مجلس نباید به گونه ای صحبت کنیم که انگار دولت می خواهد افرادی که شرایط لازم را ندارند سر کار آورد.
معاون پارلمانی رییس جمهوری با اشاره به ماده 6 این طرح در مورد حضور معاونان و مشاوران رییس جمهور و وزرا و مدیران کل در سازمانها و شرکت های دولتی گفت: در حال حاضر مجلس نهم امروز روز آخر خود را طی می کند و ما به عنوان وظیفه اهدافی داریم ، حتی می خواهیم از توانایی نمایندگانی که رای نیاورده اند هم استفاده کنیم، آنها را دعوت کنیم که همکاری داشته باشند، بنابر این از مراجع سه گانه استعلام خواهیم کرد.
انصاری تاکید کرد: با توجه به این که برای به کار گیری افراد از مراجع سه گانه استعلام به عمل می آید، این مساله سنگ بزرگی در مسیر مدیریت کشور است، فقط شامل دولت نیست تمام مناصب را شامل است به عنوان مثال ممکن است استانداری استعفا دهد، یا خدایی نکرده فوت کند برای کسی که باید جایگزین کنیم لازم است همین مسیر طولانی استعلام طی شود.
وی گفت: در طول 37 سال چنین نظاماتی حاکم بوده و شما نمایندگان هم با این نظامات به مجلس آمدید و با همین نظامات مدیران منصوب شدند امروز هم که سال اول انقلاب و سال 58 نیست که ما از نو قانون نویسی کنیم.
معاون رییس جمهوری در ادامه درخواست کرد که این طرح در مجلس دهم مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی اظهار داشت: دولت آمادگی دارد در مجلس بعدی و با همکاری کمیسیون اجتماعی نسبت به رفع ایرادات شورای نگهبان بررسی های لازم را انجام دهد تا قانون جامعی تصویب شود.

202/201

کد خبر: 647161

وب گردی

وب گردی