پایان به ناکامی 52 ساله والیبال ایران

تیم ملی والیبال ایران درحالی گام به رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو گذاشته که کارشناسان معتقدند این بهترین فرصت برای پایان دادن به حسرت ۵۲ ساله والیبال ایران برای حضور در المپیک است.

به گزارش ایسکانیوز؛رقابتهای والیبال انتخابی المپیک از بامداد روز شنبه به وقت تهران در توکیو ژاپن کلید می خورد. هشت تیم فرانسه، لهستان، ایران، استرالیا، کانادا، ژاپن، ونزوئلا و چین با برگزاری دیدارهای دوره ای چهار سهمیه را برای حضور در ریو مشخص می کنند. «سه تیم برتر مسابقه به علاوه بهترین تیم آسیایی حاضر در این تورنمنت.»

به ظاهر کار تیم ملی خیلی دشوار نیست. دست کم برای کسب عنوان برترین تیم آسیایی. استرالیا، ژاپن و چین سه تیم دیگر قاره کهن در این رقابتها محسوب می شوند. تیمی که در رده بندی کلی از این بین بالاتر از دیگر رقبای قاره کهن قرار گیرد جواز حضور در المپیک را کسب خواهد کرد.

ایران بعد از ناکامی در لیگ جهانی و بخصوص جام جهانی ۲۰۱۵ ژاپن تغییرات اساسی را در کادر فنی خود ایجاد کرد. اسلوبودان کواچ از کار برکنار شد و رائول لوزانو، سرمربی باتجربه آرژانتینی هدایت تیم کشورمان را بر عهده گرفت. خوان سیچلو دستیار پیشین خولیو ولاسکو نیز قرارداد خود را بعنوان سرمربی تیم ملی قطر فسخ کرد و بار دیگر به ایران آمد تا در کنار هموطن خود به آماده سازی تیم کشورمان بپردازد.

607/601

کد خبر: 647915

وب گردی

وب گردی