ذوالنور: بدون امامت جامعه اسلامی بی معناست

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: امام محور بودن ویژگی اساسی جامعه اسلامی است و بدون مساله امامت جامعه اسلامی هیچ معنایی پیدا نمی کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در شهر گیان نهاوند از توایع استان همدان افزود: در طول تاریخ، اسلام هر زمان که رشد و شکوفایی داشته زمانی بوده که امت امامشان را پیدا کرده اند و با امامشان پیمان بستند و هر زمان هم که امت خسارت دیدند در واقع امامشان را نشناختند.
وی افزود: دنیای استکبار نیز به واسطه این تاثیر گذاری مقام و شان امام است که روی آن برنامه ریزی کرده و به دنبال آن است تا آن را تضغیف نماید.
وی از حضرت امام خمینی (ره) به عنوان رهبری شایسته و الهی یاد کرد و گفت: امام راحل جامع الصفات و اوصاف متضاد بود و همه چیز در وجودشان جمع شده بود یعنی هم در برابر استکبار ایستادند و هم اهل فلسفه و ذکر و معنویت و مدیریت جامعه بود.
وی اظهار کرد: حضرت امام (ره) چون وجودش الهی بود و در برابر خدا هراسان بود لذا بر روی دلهای مردم تاثیر گذار بود و به خاطر این ویژگی ها بود که دنیا از او می ترسید و همه در برابر او به لرزه افتاده بودند.
ذوالنور افزود: دشمن اعتقاد داشت که امام رفت و همه چیز تمام شد و برخی نیز می گفتند که امام لفظی است که فقط به حضرت امام (ره) اختصاص دارد و این مورد را در باره کسی دیگر نباید به کار برد و این افراد کسانی بودند که در پازل دشمن قرار گرفته بودند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخی نیز بحث شورای رهبری را پیش کشیده اند که این مساله نیز مبنای قانونی و شرعی ندارد و ریشه این حرفها را باید در جای دیگری جستجو کرد و دانست اتاق فرمان این حرفها در نظام سلطه ریشه دارد.
ذوالنور اظهار کرد: در قانون اساسی اول بحث شورای رهبری وجود داشت که با نظر حضرت امام این بند عوض شد و لذا این بحث نه حجت شرعی دارد و نه حجت قانونی که بشود آنرا مطرح کرد .
وی سپس به مساله ولی فقیه در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: ولی فقیه سکاندار جامعه اسلامی و محور آن است و ولایت در ولی فقیه متجلی شده است، لذا دشمن می داند کجا را هدف قرار دهد .
وی به نظر صریح قانون اساسی به محور بودن رهبر جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: قانون اساسی گفته که فصل الخطاب رهبری است و رهبر شخص اول کشور و رئیس جمهوری شخص دوم است و رهبری مانند خلبان است و رئیس جمهوری مانند کمک خلبان لذا اگر ولی فقیه مسیر هواپیما را در زاویه ای تنظیم کرده باشد رئیس جمهوری نمی تواند مسیر را عوض کند.
ذوالنور در ادامه به تاکیدات رهبری برای توسعه کشور اشاره کرد و گفت: معظم له روی دو نکته تاکید دارند که یکی اقتصاد مقاومتی و دیگری فرهنگ است که این دو بزنگاه های اصلی است و دولتمردان ما باید در این زمینه اولویت بندی کنند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه به شاخص های خط امام اشاره کرد و افزود: بعضی ها ممکن است با شعار خط امام جامعه را به انحراف و گمراهی بکشانند و از اصول فاصله بگیرند در حالیکه رهبر انقلاب دو سال پیاپی شاخص های خط امام را بیان کردند.
وی گفت: برخی که مدعی خط امام می باشند در کلام ، محفل ، مهمانی و روزنامه هایشان نمی توان فاصله ای با گفته های ضد انقلاب پیدا کرد ، لذا با شعار که نمی شود گفت که خط امامی هستیم و صرف اینکه با امام ارتباط داشته اند و یا در خانواده امام بوده اند دلیل برخط امامی بودن نیست.
حجت الاسلام ذوالنور با تاکید بر اینکه باید رفتارها را دید اضافه کرد: در فتنه 88 برخی افراد حرفهایی زدند که کمتر در بی بی سی و صدای آمریکا شنیده می شد و آنها از دشمن فعالتر شده بودند.
وی میزان انقلابی بودن را حال فعلی افراد دانست و گفت: میزان، حال فعلی افراد است و الگوی حال فعلی افراد نیز ولی فقیه است لذا هر کسی تبعیت محض از ولی فقیه دارد حالش خوب است و کسی که با ایشان زاویه دارند نمی توانند مدعی خط امام باشند .
وی گفت: این برکات ولایت فقیه بوده که مملکت را تاکنون حفظ کرده و حضرت امام با بنیانگذاری این اصل ما را از همه مسائل سربلند بیرون آورده است.

202

کد خبر: 649997

وب گردی

وب گردی