صدیقی: امام خمینی(ره) اسلام را از غبار تحجر پاک کرد

امام جمعه موقت تهران گفت: امام خمینی (ره) چهره اسلام را از غبار و پیرایه های آمریکایی و تحجر پاک کرد و تهمت خطرناک جدایی دین از سیاست را افشا کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه تهران با تسلیت به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) افزود: حضرت امام(ره) فقیهی نوآور و تاریخ ساز بود.
وی گفت: روز 14 خرداد است و مردم کشور ما امروز وفاداری و تجدید بیعت با امام(ره) و خلف صالح امام و امام بعد از امام را کنار آرامگاه حضرت امام (ره) اعلان داشتند.
صدیقی افزود: در معرفت ابعاد وجودی امام(ره) هیچ کسی را به اندازه مقام معظم رهبری سراغ نداریم، ایشان همواره فرموده‌اند که یاد امام، انقلاب را بیمه می کند.
وی اظهار کرد: یکی از ویژگی های مهم امام راحل این بود که حکیم بودند، عقلانیت امام از زبدگی های او بود ولی در اذهان این طور به نظر می رسد که عقلانیت گاهی با عشق سازگاری ندارد، این تلقی درستی نیست ما عاشق تر از پیغمبری کسی را نداریم.
صدیقی یاد آور شد: پیامبر(ص) از شدت محبت، شب ها خواب نداشت و از شدت عبادت عاشقانه پاهای مبارکش ورم کرده بود ولی پیغمبر ما عقل کل بود.
وی ادامه داد: پیامبر(ص) عقلی عاشق و عشقی عاقل داشت و این در شخصیت های عرشی ظهور دارد در توده ها و امثال ما شدنی نیست.
امام جمعه موقت تهران گفت: محبت و عشق پیغمبر عین عقل پیغمبر بود؛ امام (ره) نیز مانند پیامبر، عشق و عقل را کنار هم جمع کرده بود.

**هیچ سیاستمداری نتوانست با امام دست و پنجه نرم کند
وی ادامه داد: هیچ سیاستمداری نتوانست با حضرت امام (ره) دست و پنجه نرم کند. امام حق بود هر کس با امام درافتاد زمین خورد.
صدیقی گفت: خصوصیت دیگر امام این بود که امام اسلام وحیانی، نبوی، علوی و اسلام ناب را که اسلام حکومت و زندگی است و اسلام اقتدار، عزت و استقلال و اسلام احیاگر و ظلم و فساد ستیر است را احیا کرد.
خبر در حال تکمیل است .

202/201

کد خبر: 650028

وب گردی

وب گردی