زمان راه اندازی نخستین بانک آف شور/آمادگی ۲ بانک بورسی برای گشایش ال سی

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش از راه اندازی نخستین بانک آف شور تا یک ماه اینده و آمادگی کامل ۲ بانک بورسی برای گشایش ال سی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، علی جیرفتی در مورد ایجاد بانک در منطقه آزاد کیش برای سرعت بخشی به امور به ویژه در حوزه سرمایه گذاری خارجی و حل مشکل انتقال پول و ارز به دسته بندی بانک ها اشاره کرد و گفت: بانک های داخلی، خارجی و همچنین برون مرزی 'آف شور' که آنها می توانند داخلی یا خارجی باشند، یکسری بانک های داخلی داریم که امور بین المللی را انجام می دهند که تا چندی پیش این اقدام به دلیل تحریم ها امکان پذیر نبود .

وی با ابراز رضایت از اینکه مشکل بانک های داخلی در شرایط کنونی حل شده، افزود: بانک های داخلی در منطقه آزاد کیش می توانند ال سی ( اعتبار اسنادی ) باز کنند و جابجایی پول انجام دهند. بنابراین سرمایه گذار خارجی نباید نگران انتقال پول باشد. ما برای خرید هواپیما برای کیش ایر نیز از طریق بانک های داخلی اقدام به باز کردن ال سی کرده و پول پرداخت کردیم.

وی اظهار داشت : بانک ملی به همراه دو بانک بورسی تجارت و ملت آمادگی کامل برای باز کردن ال سی دارند و می توانند انتقال پول انجام دهند و با رفع تحریم ها این روند آسان تر خواهد شد.

این مقام مسئول در مورد ایجاد شعب بانک های خارجی و آف شور در مناطق آزاد گفت: طبق قانون برای ایجاد بانک های آف شور باید پیشنهاد از طریق سازمان منطقه ازاد کیش به بانک مرکزی داده شود تا بانک مرکزی مجوز صادر کند.

جیرفتی گفت: تا سال گذشته آیین نامه ای در مورد شرایط و ضوابط صدور مجوز بانکهای خارجی وجود نداشت اما با پییگری های که کردیم آیین نامه ای تدوین شد و به تصویب شورای پول و اعتبار رسید و پس از آن چهار بانک برای تاسیس از سوی سازمان منطقه آزاد کیش مورد تایید قرار گرفت، در شرایط حاضر موضوع در بانک مرکزی برای صدور مجوز قرار دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین پیگیری ظرف یک ماه آینده بانک آف شور در منطقه ازاد کیش مجوز صدور خواهد گرفت. مدارک کامل است و تضمین های لازم دیده شده که امیدواریم بر اساس گفته بانک مرکزی نخستین بانک آف شور بزودی در جزیره کیش ایجاد شود ، مالکیت بانک ایرانی است اما آف شور است یعنی صرفا خدمات ارزی ارائه می کند و اجازه ارائه خدمات ریالی ندارند.

601/401

کد خبر: 650567

وب گردی

وب گردی