نهال دانشگاه آزاد اسلامی شیروان؛ درختی 29 ساله

مریم ریحانی*

نهال دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان در سال 1366 و به همت خیران این شهرستان، اداره آموزش و پرورش و حاج غلامعلی فرهادی نخستین رئیس واحد شیروان در مدرسه‌ای استیجاری و با 3 رشتۀ تحصیلی در خاک علم‌پرور شهرستان شیروان غرس و با همکاری سایر خیران و مبلغ یک میلیون تومان پرورش داده شد.

آن‌ روزها کسی فکرش را هم نمی‌کرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان که نخستین دانشگاه و مرکز آموزش عالی راه‌اندازی شده در استان خراسان شمالی است، پس از گذشت 29 سال به درخت تنومندی تبدیل شود که با دارا بودن 4 رشته در مقطع دکتری، 22 رشته کارشناسی ارشد و 56 رشته کارشناسی و کاردانی و نیز 71عضو هیات علمی استادیار، دانشیار و استادتمام، هنوز هم حرف اول قوی‌ترین مرکز آموزشی و فرهنگی شهرستان شیروان را بزند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان امروزه فقط یک دانشگاه نیست بلکه موقعیت حساس خود را در این شهرستان تثبیت کرده و یکی از ارکان تصمیم‌گیری فرهنگی، مذهبی و اجتماعی به حساب می‌آید.

ریشه‌های درخت تنومند دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان تا آنجا در عمق فرهنگ منازل شهروندان شیروانی جای گرفته است که بدون شک اولین گزینۀ انتخاب هر خانوادۀ اهل شیروان، برای ورود فرزندش به عرصه علم آموزی، دانشگاه آزاد اسلامی است. چراکه امکانات، امنیت، سطح سواد و میزان آموزه‌های علمی دانشجویان در این واحد دانشگاهی، امریست ثابت شده و سرمایۀ اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان تا آنجا افزایش یافته که بهترین کاندیدا برای رئیس علمی پژوهشی کنگره بزرگ 3000 شهید خراسان شمالی در شیروان، رئیس وقت واحد شیروان است.

دانشگاه آزاد اسلامی فقط با داشتن اعضای هیات علمی برجسته و رشته‌های مختلف از کاردانی تا دکتری عرض‌اندام نمی‌کند بلکه امکانات و تجهیزات فوق پیشرفته و درجه یک آزمایشگاهی، فضای زیبا و آرامش بخش آموزشی، مزرعه تحقیقاتی پژوهشی و سوله ورزشی در دست ساخت، حرف اول مرکز آموزشی، فرهنگی شهرستان شیروان را می‌زند و این جای بسی افتخار دارد که عضو خانواده ای باشی که همه کارکنان واحد آن دارای تحصیلات عالیه و تحصیلات تکمیلی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند که این نشان از اهمیت تک تک اعضای این خانواده دانشگاهی به فرهنگ آموزی و علم اندوزی دارد.

22 خرداد هر ساله که سالروز کاشت این نهال ارزشمند را جشن می گیریم با خود پیمان می بندیم که هرسال بیشتر از قبل برای استوار ماندن درخت تنومند فرهنگ و علم شهرستان شیروان بکوشیم تا توفان‌ها و مشکلات، آن را از پای در نیاورد و همواره بدرخشد، چراکه بندبند اعضای خانواده هریک از ما به برگ‌ها و ریشه‌های آن گره خورده است.

* مسئول روابط عمومی واحد شیروان

20101

کد خبر: 652589

وب گردی

وب گردی