بانک ها عامل اصلی رونق بورس/افق روشن در انتظار بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: به احتمال زیاد روند منفی بازار تا 2 یا 3 ماه آینده ادامه خواهد بود.

حسام الدین جعفری، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز عوامل تاثیرگذار در افت نجومی شاخص کل در بازار سرمایه طی چند روز اخیر را اینگونه بیان کرد: تاکنون تغییرات اقتصادی چشم انداز مثبتی را در بازار سرمایه ایجاد نکرده اما به طور قطع برجام تا چند وقت آینده تاثیر مثبت خود را در بورس خواهد گذاشت.

وی در ادامه درباره ادامه روند منفی بازار گفت: به احتمال زیاد روند منفی بازار تا 2 یا 3 ماه آینده ادامه خواهد بود.

جعفری با اشاره به میزان کاهش شاخص کل طی دو ماه آینده که بورس منفی خواهد بود،گفت: در این مورد نمی توان آمار دقیقی را ارائه داد اما بازار حداقل تا دو ماه آینده با رشد خوبی همراه نخواهد بود و براساس پیش بینی ها بورس از نیمه دوم سال مثبت خواهد شدو به طور قطع به اهداف قبل از نوروز خواهد رسید.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تاثیر ماه رمضان در بازار سرمایه گفت: برخی معتقد به تاثیر منفی ماه رمضان در بورس هستند اما ماه جاری هیچ گونه تاثیر منفی در روند شاخص کل نخواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار سرمایه، گفت: در صورتی که تمام سیستم های بانکی که شامل بانک های دولتی، خصوصی و صندوق ها و موسسات مالی و اعتباری هستند از قانون کاهش نرخ سود بانکی پیروی کنند به طور قطع در اقتصاد کشور و همچنین در بورس تاثیرگذار خواهد بود.

جعفری در ادامه گفت: برخی از شرکت ها نیازمند منابع هستند و می بایست با قیمت بالا اقدام به خرید منابع مورد نیاز کنند بنابراین هزینه آنها بالا خواهد رفت و این امر مانع رقابتی بودن قیمت کالا یا خدمات آنها خواهد شد بنابراین در صورتی که نرخ بهره کاهش یابد قیمت تمام شده محصولات هم با کاهش همراه خواهد شد و قادر به رقابت با دیگر کالاها خواهند شد.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به کاهش نرخ بهره گفت: کاهش نرخ سود بانکی منجر به ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاران در بورس خواهد شد به طور قطع پول در بخش مسکن، تولید و همچنین بورس ورود پیدا خواهد کرد و تا حدودی می تواند کمکی جهت کاهش روند منفی بورس باشد.

601/401

کد خبر: 652881

وب گردی

وب گردی