آقای کی روش! برانکو هم حرفه ای نیست؟

موضوع تازه ای که گریبان فوتبال مارا گرفته به بحث تیم ملی و حضور ملی پوشان در تمرین تیم های باشگاهی شان مربوط می شود.

به گزارش ایسکانیوز، کارلوس کی روش را مربی خوب و کاربلدی می شناسیم و معتقدیم او توانسته در مدت حضورش در تیم ملی ، شخصیت تیمی و کلاس فوتبال کشورمان را چند پله ارتقا دهد و جایگاه فوتبال ایران را در آسیا به ثبات برساند.

اما شخصیت همیشه شاکی آقای سرمربی کم کم حوصله حامیان را هم سر برده و روز به روز به تعداد منتقدان کارلوس کی روش اضافه می شود. شاید کمتر روزی را دیده باشیم که سرمربی تیم ملی کشورمان از موضوعی شکایت نداشته باشد و از شرایطش راضی باشد، اصلا هم مهم نیست که این ناراحتی ها از چه کسی است و نام فرد مورد نظر کی روش ترابیان است یا اسدی. مهم ایجاد تنش و کشمکش برای به دست آوردن امتیاز و توجیه شکست احتمالی در آینده است و بس.

حالا کارلوس خان با کسی به مشکل خورده که فوتبالدوستان کشورمان خیلی خوب می شناسندش و در طول سال های زیادی که در فوتبال کشورمان حضور داشت کمتر کسی با او به مشکل خورد.

برانکو ایوانکوویچ در طول یک سال و نیمی که در راس کادر فنی پرسپولیس حضور داشته همیشه خودش را حامی کی روش نشان داده و تمام شک و شبهه های این مربی را در خصوص آلترناتیو بودنش برطرف کرده است اما حالا این مرد کروات آرام به حدی عصبی شده که گویی در فوتبال آماتور موردی را دیده که اصلا برایش قابل هضم نیست!

با اینکه حامی کی روش بودیم اما حق را به برانکو می دهیم. کارلوس سعی دارد با رفتارهای دیکتاتورگونه و خود محوری برای فوتبال کشورمان امر و نهی کند و در این بین برانکو حرف خارق العاده ای نمی زند. او می گوید این اردوها در روزهای تعیین شده فیفا نیست و باشگاه این حق را دارد که بازیکنانش را در اختیار تیم ملی قرار ندهد .

اما جالب است که برانکو با این موضوع هم مشکل ندارد و تنها انتظارش حضور ملی پوشان در تمرین پرسپولیس تا قبل از اردوی آینده می باشد که کی روش پرسپولیس را از این موضوع هم محروم کرده است.البته این موضوع تنها مربوط به پرسپولیس نیست و تمام تیم هایی که ملی پوش دارند با این مشکل مواجه اند. هرچند با توجه به تعداد بالای ملی پوشان پرسپولیس می توان به برانکو حق داد که شاکله اصلی تیمش را برای حضوری قدرتمند در 3 جام پیش رو را بخواهد.

برانکو در بین 16 مربی لیگ برتری تنها مانده. ویسی و منصوریان رفاقت عمیقی با کی روش دارند و حاضر شده اند منافع باشگاهشان را به این رفاقت بفروشند، سایر تیم ها هم ملی پوشان زیادی در ترکیب خود نمی بینند که بخواهند علیه کی روش جبهه بگیرند و بازیکنانشان را به تیم ملی ندهند و این برانکو است که باید به تنهایی با این معضل مقابله کند و برای داشتن چیزی که حق مسلمش است بجنگد.

پروفسور حق دارد نگران باشد. او باید پاسخگوی 40 میلیون هوادار که حالا با توجه به خریدهای جدید زیاده خواه هم شده اند باشد. او باید حیا کن رها کن ها را گوش بدهد و ببلعد. او باید آینده کاری اش را در نظر بگیرد و روی لبه پرتگاه قدم برندارد. او باید نگران رزومه کاری اش باشد که اتفاقا تا به امروز درخشان هم بوده است.

کارلوس خان ! همه جای دنیا تیم ملی، برای مردم آن کشور ارجحیت دارد اما هیچ کجای دنیا خواسته های غیر معقول از مربیان تیم ملی نمی بینیم. شما قطعا این موضوع را بهتر می دانید که روزهای فیفا برای همین است که حقی از کسی پایمال نشود، نه باشگاه ها و نه تیم های ملی. بد نیست بگویید که آیا با بازیکنان لژیونر هم می توانید همین رفتار را داشته باشید و اگر باشگاه شان اجازه حضور در اردوی تیم ملی را صادر نکنند، که حق مسلم شان هم هست، آنها را از حضور در تیم ملی محروم می کنید؟

برانکو را خوب می شناسیم و با تمام احترامی که برای کی روش قائلیم او را بهترین مربی خارجی بعد از انقلاب، فوتبال کشورمان می دانیم. او نگاهش حرفه ای است و حرف هایش غیر منطقی نیست. بد نیست کی روش برای یک بار هم که شده از موضع خود کوتاه بیاید و در برابر حرف های فردی که تمام اصول حرفه ای را به همراه دارد تسلیم شود .

در پایان باید به موضوعی دیگر اعتراف کنیم که فدراسیون تاج هم نکته جدیدی برای فوتبال کشورمان نداشته و همان راهی را طی می کند که فدراسیون کفاشیان می رفت. برای این فدراسیون هم کی روش تصمیم می گیرد و اگر اینگونه نبود اصلا بعید به نظر می رسید که او به کارش در ایران ادامه می داد. اگر تاج نظری خلاف این دارد بیاید و در مصاحبه ای شفاف موضع شخصی اش را اعلام کند و تکلیف باشگاه ها را مشخص کند درست مثل کاری که سازمان لیگ انجام داد و بازیکنان را موظف به حضور در تمرینات باشگاه هایشان دانست.

602/602

کد خبر: 654185

وب گردی

وب گردی