کمالی:حساسیت  اصولگرایان برای پوشش دادن اختلاس ها دردولت  دهم  است/در آمدها باید معطوف به زحمات افراد شود نه فرصت‌ها   

دبیر کل حزب اسلامی کار گفت: اصولگرایان  با مطرح کردن حقوق غیر متعارف برخی مدیران سعی دارند توجه جامعه را از آن فضای سنگینی که حول اختلاس ها شکل گرفته به موضوعات دیگر منحرف می کنند .

حسین کمالی در گفتگو با ایسکانیوز پیرامون فیش حقوقی غیر متعارف مدیران که مورد پیگیری دولت قرار گرفت،گفت: فاصله حقوقی و دریافت و پرداختهایی که به برخی مدیران دولتی مطرح شده است ،یک ایراد واقعی است لذا درآمدها در کشور زیبنده نظام اسلامی نیست .

حقوق بالای برخی مسئولان به دلیل توانایی ویژه نیست

دبیرکل حزب اسلامی کار با اشاره به نظر شهیدبهشتی پیرامون فاصله درآمدی اقشار جامعه افزود: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی جلساتی را با شهید بهشتی داشتیم که ایشان معتقد بودند خوب است "فاصله حداقل به حداکثر حقوقها در جامعه 1 به 3 باشد "و اکنون در شرایطی قرار گرفتیم که عموم مردم به 1 به 10 هم رضایت دارند و این فاصله گاهی به 1به 200 رسیده است که بسیار نامناسب است .

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه داد: مسئولانی که چنین حقوقهای بالایی دریافت کرده اند نه به دلیل توانایی ویژه بلکه عمدتا به لحاظ شرایطی که برای آنها فراهم شده است به این ارقام دست یافته اند و این مسئله ای نیست که برای مردم ما قابل پذیرش باشد .

منشاء پرداخت‌های غیر متعارف به دولت قبل بر می‌گردد

کمالی با بیان اینکه شاهد گسیختگی و هرج و مرج پیرامون درآمدها در جامعه هستیم که تحت کنترل قرار ندارد، گفت: کسانی هستند که روزانه صدها میلیون تومان درآمد دارند و در مقابل هم کسانی هستند که با تنگ دستی و مشکلات مالی فراوان روبرو هستند و اینکه اصولگرایان این گونه مسائل را داغ کرده و مطرح می کنند و سعی کرده دولت را مخاطب قرار دهند باید یاد آور شد که اتفاقا منشاء این نوع پرداخت ها به دولت قبل بر می گردد.

اصولگرایان در مواجهه با تخلف های مالی دولت پیشین هم زبان به اعتراض می گشودند

وزیر اسبق کار و امور اجتماعی تاکید کرد: اتفاقی که اکنون مشاهده میکنیم ریشه در گذشته دارد بهتر بود روزنامه های اصولگرا در زمان دولت پیشین هم با مواجهه با تخلف‌های مالی زبان به اعتراض می‌گشودند و نسبت به این دریافت و پرداخت‌ها اظهار نظر می‌کردند.

او در واکنش به حساسیتی که اصولگرایان پیرامون فیش حقوقی مدیران دولتی به خرج داده اند ،گفت : ضمن اینکه این حرف در جای خود درست است و باید با این پرداخت ها برخورد شود و دولت باید از خود توانایی نشان دهد که در آمدها را در یک چارچوب معین قرارد دهد اما فکر می کنم این حساسیت ها به دلیل پوشش دادن اختلاس‌ها در دوره های قبل صورت گرفته است.

کمالی بیان کرد: با توجه به اینکه در گذشته اصلاح طلبان اختلاس ها و برداشت‌های غیر قانونی را مورد سوال قرار می‌دادند اصولگرایان برای اینکه خود را از این مهلکه خلاص کنند سعی دارند با مطرح کردن حقوق غیر متعارف برخی مدیران آن موضوعات را پوشش دهند و تلاش می کنند توجه جامعه را از آن فضای سنگینی که حول اختلاس ها شکل گرفته به موضوعات دیگر منحرف کنند .

موضع دولت پیرامون برخود و پیگیری مدیران متخلف در انتخابات 96تاثیر گذار است

دبیر کل حزب اسلامی کار با تاکید براینکه در آمدها باید معطوف به زحمات و کوشش افراد شود نه فرصتها، گفت: مسئله برداشتهای غیر متعارف مدیران مهم است و به روح طبقات زحمتکش جامعه آسیب می زند بنابراین باید اختلاس و برداشت های غیر قانونی مورد توجه قرار گیرد و همچنین فاصله های طبقاتی که به این شکل زیاد می شود کنترل و نسبت به آن موضع گیری شود.

او در ادامه بیان کرد: موضع دولت پیرامون برخود و پیگیری مدیران متخلف در انتخابات 96 نیز تاثیر گذار خواهد بود و موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که آشفتگی که در نظام اقتصادی کشور وجود دارد در همه زمینه ها به نظم کشیده شود.

کمالی در رابطه با اینکه آیا هجمه اصولگرایان نسبت به فیش بانکی مدیران به رفتارهای انتخاباتی مربوط شود گفت: طبیعی است که اصولگرایان روحانی را کاندیدای مورد علاقه خود ندانند و نپسندن و کاندیدای اختصاصی خود را داشته باشند و این بستگی دارد به روحانی که تا چه حد بتوانند مدیریت داشته و عقاید و آراء مردم را با خود همراه کند .

دبیر کل حزب اسلامی کار در پاسخ به اینکه آیا اصولگرایان گزینه ای که توان رقابت با روحانی داشته باشد دارند، گفت: افراد شایسته در جامعه و در بین جریان اصولگرا اصلاح طلبان کم نیستند اما این موضوعی است که پس از تعیین مصادیق می‌توان نسبت به آن اظهار نظر کرد .

203/201

کد خبر: 654219

وب گردی

وب گردی