دمیرتاش: خطر اردوغان کمتر از خطر رهبر داعش نیست

حقوقدان و رهبر مشترک حزب دموکراتیک خلق‌ها در ترکیه در اظهارنظری تازه علیه رجب طیب اردوغان اعلام کرد که خطر اردوغان کمتر از خطر رهبر داعش نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، صلاح‌الدین دمیرتاش، رئیس حزب دموکراتیک خلق های ترکیه با تاکید بر این که رژیم اردوغان جنایات خطرناکی علیه اسلام و مسلمانان مرتکب شده است، گفت خطر اردوغان علیه اسلام و مسلمانان کمتر از خطر ابوبکر البغدادی و طرفدارانش نیست.

صلاح الدین دمیرتاش رئیس حزب دموکراتیک خلق ها تاکید کرد که رژیم اردوغان جنایات زیادی علیه اسلام و مسلمانان مرتکب شده است.

این رهبر کرد در ادامه اقدامات این رژیم را خطر بزرگی علیه اسلام برشمرد.

دمیرتاش در سفر اروپایی خود گفت: خطر اردوغان علیه اسلام کمتر از ابوبکر البغدادی سرکرده گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش و طرفدارانش نیست. حتی اروپایی ها نیز خطر اردوغان را کمتر از داعش نمی دانند. این مسئله ناشی از رفتارها و اقدامات داخلی و خارجی اوست.

دمیرتاش با اشاره به شهرهای ویران شده در جنوب شرق ترکیه تاکید کرد دادگاه های ترکیه حتی جرات ندارند علیه اردوغان، خانواده اش و وزیرانش که متهم به فسادهای خطرناکی هستند و همه از آن مطلع اند، دادخواست ارائه کنند.

وی از سکوت کشورهای اروپایی در قبال سیاست های استبدادی و تروریستی رئیس جمهور ترکیه در این مناطق (کردنشین جنوب شرق ترکیه) انتقاد کرد.

گفتنی است، جنگنده های رژیم ترکیه مواضع حزب کارگران کردستان را در منطقه دیاربکر در جنوب شرق این کشور هدف حملات هوایی قرار دادند.

302302

کد خبر: 654452

وب گردی

وب گردی