راهکارهای دانشگاه آزاد اسلامی برای پیشگیری از جعل مدارک فارغ التحصیلان

مدیر کل دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: صدور مدارک در سریعترین زمان ممکن و با رعایت کیفیت و دقت در صحت مندرجات آنها از مهمترین وظایف این اداره کل است.

به گزارش ایسکانیوز؛ طهمورث آقاجانی درباره میزان امنیت مدرک های صادر شده در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در راستای امنیت صدور مدرک فاکتورهای امنیتی متعددی بر روی مدارک تعبیه شده تا علاوه بر زیبایی امکان سوء استفاده و جعل به حداقل ممکن برسد. یکی از این فاکتورها درج دیتا فویل و هولوگرام بر روی مدارک است که با نو سازی و خرید دستگاههای جدید و تغییر در قالب ها و استاندارد سازی درج فاکتورهای فوق در مدارک جدید از دستاوردهای جدید این حوزه است.

آقاجانی ادامه داد: این اداره کل پس از تجمیع معاونت ها با حمایت و پشتیبانی همه جانبه جناب حجت الاسلام سید طه هاشمی توانسته در مدت زمان کوتاهی با استفاده از فناورهای نوین و پیشرفته و ایجاد زیرساخت‌های نسبی و آماده سازی بسترهای گوناگون امنیتی، سیستمی کردن حوزه فعالیت‌های خود، تحولات شگرفی در دانشگاه ایجاد کند.

او در ادامه به بازدید رییس دانشگاه از اداره کل دانش آموختگان اشاره کرد و افزود: همچنین معاون وزیر تحصیلات افغانستان از روند صدور مدارک و تجهیزات اداره کل دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی هم دیدن کرده است.

او در ادامه در تشریح اقدامات اداره کل دانش آموختگان دانشگاه آزاد گفت: راه اندازی سرویس استعلام اینترنتی به مظور پاسخگویی سریع و بدون نیاز به مکاتبات فیزیکی و صرفه جویی در زمان وهزینه های جانبی، نو سازی تجهیزات و دستگاههای امنیتی صدور مدارک به منظور بالابردن کیفیت و امنیت و سرعت در صدور مدارک فراغت از تحصیل، اتصال به سامانه اینترنتی سازمان وظیفه عمومی کشور به منظور سهولت در خروج از کشور دانشجویان مشمول نظام وظیفه، توزیع بیش از یک میلیون گواهینامه و دانشنامه فراغت از تحصیل در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور در مدت زمان بسیار کوتاه به منظور تسریع در صدور مدارک دانش آموختگان، کاهش زمان صدور مدارک در واحدهای دانشگاهی و سازمان مرکزی، بازدید از واحدهای دانشگاهی و کنترل و نظارت بر اجرای دقیق آیین نامه ها ، بخشنامه ها و دستور العمل های آموزشی و فارغ التحصیلی و پیگیری صدور گواهینامه ها و دانشنامه های فارغ التحصیلان واحدهای دانشگاهی، برگزاری کارگاه های آموزشی وعملیاتی به صورت استانی جهت توانمندسازی کارکنان واحدهای دانشگاهی و آشنا نمدن آنها با آخرین دستورالعمل ها و بخشنامه ها از اقدامات ودستاوردهای چند ماه اخیر اداره کل دانش آموختگان بوده است.

آقاجانی در ادامه به راه اندازی برنامه جامع دانش آموختگان اشاره کرد و در تشریح این برنامه گفت: تدوین و پیاده سازی نرم افزار جامع دانش آموختگان دانشگاه بدون نیاز به مکاتبات مرسوم فیزیکی از سوی واحد های دانشگاهی و انتقال اطلاعات دانش آموختگان در نرم افزار های آموزشی مورد استفاده در واحد های دانشگاهی از طریق شبکه های الکترونیکی و اینترنتی و سایر سامانه ها و بانک های اطلاعاتی موجود از جمله سامانه معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه در دستور کار قرار گرفت و در مرحله اجرای آزمایشی قرار دارد.

مدیر کل دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی طراحی برنامه دیجیتالی نمودن بایگانی دانش آموختگان را از دیگر برنامه های این اداره نام برد و افزود: این برنامه به منظور ثبت دیجیتالی کلیه سوابق اعم از مدارک فراغت از تحصیل و سوابق مکاتبات و نگهداری امن اطلاعات و تسریع در بازیابی سوابق طراحی شده و به زودی ه اجرا در خواهد آمد.

آقاجانی افزود: همچنین راه‏ اندازی سرویس ریزنمرات اینترنتی هم با توجه به نیاز فوری دانش آموختگان به ریزنمرات و فرایند طولانی صدور آن ، راه اندازی سرویس ریزنمرات اینترنتی در دستور کار قرارگفته است که همزمان با راه اندازی برنامه جامع دانش آموختگان اجرایی خواهد شد. همچنین فراخوان تعویض مدارک قدیمی هم به منظور یکسان سازی مدارک قدیمی و اصلاح مدارک مخدوشی به زودی اجرایی خواهد شد.

او در پایان گفت: کارکنان خدوم و قدر شناس این حوزه همواره با وفاق، همدلی و هم‌اندیشی عمومی برای دستیابی هرچه بیشتر به تـوسعه علمی و اعتـلای فرهنگی و رسیـدن بـه فضایی پویا و بالنده می کوشند و تمام ظرفیت‌های موجود را برای تعالی علمی و فرهنگی دانشجویان و اساتید بکار بسته اند.

20101

کد خبر: 655110

وب گردی

وب گردی