در ماه رمضان قیمت هتل های سرعین نصف می شود/سرعین قطب گردشگری کشور

با رسیدن فصل تابستان و ایام تعطیلات، موج اول سفرهای تابستانی هم از راه می رسد. اما موضوعی که تقریبا همه خانواده را برای سفر در فصل گرما و رسیدن به لذت استفاده از تعطیلات سردرگم می کندیک سوال است، به کجا برویم؟

ناهید سمیعی: با توجه به آغاز فصل تابستان و گرم شدن هوا و آغاز سفرهای تابستانی اکثر افراد مناطق خوش آب و هوای کشورمان را برای سفرهایشان انتخاب می کنند. سرعین یکی از مناطق خوش آب و هوا و سرسبز ایران است که با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر و متقارن شدن این ماه با ایام تعطیلات، قیمت هتل های این شهر توریستی نصف شده و می تواند مقصد مناسبی برای سفر روز های آغازین تابستان باشد.

سرعین در 30کیلومتری استان اردبیل و تقریبا در مرکز شهرقرار دارد. این شهر به علت چشمه‌های آبگرم فراوان شهرت دارد ویکی از مناطق گردگشگری کشورمان ایران به حساب می آید. سرعین به زبانی ترکی (سریین) به معنای محل خنک است در گذشته ازاین منطقه به نام‌های ساری قیه، سارقین، سرائین، سرقین یاد شده است.

همه راه هایی که به سرعین می رسند

مسیری که شما را به سرعین می رساند ، یکی از جاده های امن و دیدنی کشور است. اما این مسیر می تواند بسیار طولانی باشد. اگر از شرق یا مرکز و جنوب ایران عازم سرعین هستید، مستحق یک استراحت طولانی در یکی از مراکز آب درمانی آن هستید. اگر مسافری از آذربایجان شرقی یا غربی هستید کافی است خود را به تبریز برسانید و از آنجا یکی از دو راهی که به اردبیل می رود را انتخاب کنید: یا از طریق صوفیان و ورزقان و اهر به مشکین شهر و از آنجا به اردبیل بروید و یا اینکه خود را به بستان آباد برسانید و از طریق سراب مستقیما به سرعین برسید.

اگر سفرتان از مازندران یا گیلان آغاز می شود مسیر کناره را آنقدر ادامه دهید تا به آستارا برسید، از اینجا به بعد در مسیری خارق العاده به اردبیل و از آنجا به سرعین می رسید.

مسافرانی که از همدان یا کردستان عازم سرعین هستند هم می توانند از طریق زنجان به اردبیل برسند و هم می توانند با امتداد مسیری که از بانه، سقز، بوکان،میاندوآب، مراغه و هشترود به بستان آباد می رسد خودشان را به سراب و از آنجا سرعین برسند.

اگر از تهران، مرکز و شرق کشور به سمت سرعین می روید بهترین کار این است که در آزادراه تهران- تبریز قرار بگیرید تا از طریق زنجان، میانه، هشترود و بستان آباد به سراب و از انجا به اردبیل و سرعین برسید در آنجا جاده آسفالته دو بانده ای به طول 35 کیلومتر از اردبیل به سرعین می رسد.

لیست قیمت تور زمینی سرعین

لیست قیمت تور زمینی سرعین با اتوبوس وی‌آی‌پی برای۳ روز و ۲ شب

نام هتل

3 تخته

2 تخته

هتل لاله سرعین

575000 تومان + 90000 تومان برای هر شب اضافه

495000 تومان + 99000تومان برای هرشب اضافه

هتل بوستان

370000 تومان + 50000 تومان برای هر شب اضافه

395000 تومان + 60000تومان برای هرشب اضافه

هتل صحت

345000 تومان + 40000 تومان برای هر شب اضافه

370000 تومان + 45000تومان برای هرشب اضافه

توضیحات

  • هتل‌های فوق پیشنهاد یکی از سایت ها به مسافرین است.
  • قیمت‌های اعلام شده به تومان و برای هر نفر است.

کاهش ۵۰ درصدی نرخ هتل‌ها، هتل آپارتمان‌‌ها و مراکز اقامتی​ در ماه مبارک رمضان

چندی پیش مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل- جعفر بذری- از افزایش ورود تورهای گردشگری خارجی به شهرستان سرعین به عنوان یکی از قطب‌های توریستی کشور به مهرخبر داد.

بذری با تاکید بر اینکه در این دیدار سه روزه ظرفیت های گردشگری سایر شهرستان های استان نیز به صورت گزارش تصویری برای تورگردانان کشور نمایش داده شد، گفت: تفاهم نامه ای هم بین جامعه تورگردانی کشور، میراث فرهنگی و نیز جامعه اقامتی استان منعقد شده است.

او توسعه گردشگری و ورود تورهای گردشگری خارجی به استان، معرفی ظرفیت های گردشگری استان اردبیل در نمایشگاه های بین المللی، آموزش نیروی انسانی مراکز اقامتی و... را از موضوعات این تفاهم نامه برشمرد.

مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان با اشاره به نتیجه برنامه های کوتاه مدت و حضور تورگردانان کشور در استان تاکید کرد که این مهم به افزایش تورهای خارجی در استان به خصوص سرعین منتج شده چنانچه در طول یک هفته گذشته دو تور گردشگری خارجی به اردبیل و سرعین وارد شدند.

او با بیان اینکه این روند در طول سال تداوم خواهد داشت، ادامه داد: گشایشی در بحث تبادل گردشگری استان و سرعین ایجاد شده که امیدواریم به افزایش بیش از پیش گردشگری خارجی منطقه مجر شود.

بذری با تاکید بر لزوم ایجاد هتل های پنج ستاره در این استان به ویژه سرعین با هدف توسعه گردشگری خارجی گفت: ایجاد چند هتل پنج ستاره در استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی چشم انداز مطلوبی از گردشگری را نوید داده که باید تقویت و هدایت شود.

او درباره گردشگری سرعین در ایام ماه مبارک رمضان، از کاهش ۵۰ درصدی نرخ هتل‌ها، هتل آپارتمان‌‌ها و مراکز اقامتی این شهرستان در این ایام خبر داد، و گفت: سرعین همه ساله در ایام ماه رمضان پذیرای مسافرانی است که با قصد اقامت روزه دار می شوند، بنابراین برای رفاه حال این مسافران جامعه صنفی تاسیسات اقامتی سرعین تصمیم گرفت تخفیف ۵۰ درصدی را اعمال کند.

بذری با اشاره به شرایط آّب و هوایی مطلوب و مناسب سرعین در بهار و تابستان ادامه داد: بسیاری از شهروندان به ویژه خانواده ها در ایام رمضان با حضور در سرعین قصد اقامت کرده و فرایض دینی خود را انجام می دهند.

سرعین پذیرای گردشگران تابستانی

به گزارش ایسنا، جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سرعین جهت آمادگی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد برای استقبال از گردشگران در تعطیلات تابستان به ویژه عید سعید فطر امسال برگزار شد. جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سرعین برای آمادگی دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های صنفی برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران در تعطیلات تابستان به‌ویژه عید سعید فطر 95 به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور مدیر کل مدیریت بحران استان، معاون گردشگری استان، برخی از معاونان و کارشناسان ادارات کل استان و اعضای شورای اداری شهرستان در محل سالن جلسات قهوه سویی سرعین برگزار و تصمیمات لازم در این مورد اتخاذ شد.

در این جلسه،قادر تقی‌زاده معاون گردشگری استان بر استمرار بازدیدهای مشترک از تأسیسات گردشگری شهرستان سرعین تأکید کرد و تداوم برگزاری دوره‌های آموزشی گردشگری برای تمامی اصناف این شهرستان را خواستار شد.

سوغات سرعین

سوغات سرعین شامل انواع بافتنی، فرش، گلیم و جاجیم که تولید عشایر شاهسون است. اما اگر می خواهید عالی ترین سوغات را تهیه کنید، در سرعین و اردبیل به دنبال عسل باشید، عسل این منطقه طبیعی ترین و مرغوب ترین عسلی است که در ایران تهیه شده و به میزان بالا به فروش می رسد.

آش دوغ اصل سرعین

سرعین بهشت گردشگرانی است که هیچ چیز برای شان جای یک وعده غذای عالی و خوشمزه را نمی گیرد. اگر آش دوغ دوست دارید باید بدانید در هیچ کجای ایران آش دوغی به خوشمزگی سرعین نخواهید خورد، دوغا یا آییران آشی را حتما در فهرست غذاهایی که می خواهید امتحان کنید قرار دهید. همچنین انواع کباب که از گوشت تازه تهیه می شود، آبگوشت، سارج ایجی، بوزباش ،کله جوش، انواع آش و لبنیات عالی در انتظار مسافرانی است که به سرعین سفر می کنند. فراموش نکنید که وعده صبحانه را با عسل عالی سرعین میل کنید.

جاذبه های گردشگری و توریستی

آبگرم‌ها

سرعین به دلیل دارا بودن دهها چشمه آب گرم معدنی که از کوه سبلان سرچشمه می‌گیرند تبدیل به قطب گردشگری شهرستان اردبیل شده است.بیشترین استقبال از آبگرم های سرعین در فصل تابستان است، اما حقیقت این است که آبگرم در فصل های سرد خیلی بیشتر لذتبخش است، پس اگر می خواهید در کنار حس عالی آرامش دردهای استخوان و مفاصل تان را هم تسکین بدهیدبه سرعین سر بزنید.

آب های این چشمه ها دارای ترکیبات کلر و بیکربنات کلسیک هستند وسیلیس فراوان دارند و برای درمان یا دستکم تسکین دردهای عصبی، رماتیسم و مفاصل و استخوان توصیه می شوند. آبگرم سرعین علاوه برهموطنان مان، پذیرای تعداد زیادی مهمان خارجی هم هست. بش باجیلار یا پنج خواهرون، دارای استخرهای سرپوشیده بزرگ، جکوزی، سونای خشک و بخار و خدمات پزشکی است.گامیش گلی( استخر گاومیشی) هم سر و شکلی سنتی دارد و چشمه ها از داخل استخر می جوشند.

آب این آبگرم ها عمدتا کدر و بودار هستند و دمای آنها 35 درجه است.علاوه بر این چشمه های آبگرم دو چشمه آب سرد هم در 5 کیلومتری سرعین در ویلا دره وجود دارد که آنها هم دارای خواص درمانی هستند.

برخی آبگرم‌های معروف سرعین شامل:

  • گاومیش گلی (این مجتمع به صورت سنتی است و چشمه‌ها مستقیماً در محل استخر وجود دارند)
  • بش باجیلار (بش باجیلار در زبان آذری به معنای ۵ خواهران است)
  • مجتمع آب درمانی سبلان (این مجتمع به صورت مکانیزه و مجزا برای خانم‌ها و آقایان در طول روز و تا ساعت ۱۱ شب سرویس دهی دارد)
  • آبدرمانی ایرانیان (این مجتمع به صورت کاملاً مجهز است)
  • آبدرمانی اترک
  • آبدرمانی ائل سویی
  • آبدرمانی یول سویی
  • آبدرمانی دره سویی
  • آبگرم ژنرال
  • آبدرمانی پهنلو
  • آبدرمانی قهوه سویی
  • ساری سو
  • آبدرمانی شفا
  • قره سو
  • چشمه ابگرم دالار

آبگرم گاومیش گلی سرعین اردبیل

آبگرم بش باجیلار سرعین

مجتمع آب درمانی سبلان سرعین

آبدرمانی ایرانیان

تفرجگاه بولاغلار

تفرجگاه بولاغلار در فاصله ۳۰ کیلومتری اردبیل و ۵۰۰ متری شمال غرب شهرستان نیر قرار گرفته است.وجه تسمیه آن یعنی مجموعه از چشمه سارهای جوشان،در یک محدوده وسیع هستند.

این تفرجگاه از مناطق نمونه گردشگری شهرستان است و آب تمام چشمه ها در مسیر کوتاهی به یکدیگر پیوسته و از طریق نیرچای (رودخانه آغلاغان) که از داخل شهر نیر گذشته و به رودخانه بالقلوچای که از مرکز شهر اردبیل میگذرد می پیوندد. مساحت این منطقه ۲۸۵ کیلومتر مربع است که در حدود یک پنجم مساحت نیر را شامل می شود.


نزدیک بودن به جاده ارتباطی نیر به شهرستان سراب ، وجود مناظر طبیعی و فضای سبز و بکر ، رویش پوشش گیاهی خاص اطراف چشمه ها از گیاه بولاغ اوتی پوشیده شده است.آب این چشمه ها جهت پرورش ماهیان سرد آبی بویژه قزل آلای رنگین کمانی ، همجواری با رودخانه آغلان و ایجاد برخی از زیر ساخت ها و امکانات گردشگری در سال های اخیر و نزدیکی به اردبیل و شهر توریستی سرعین ،تفرجگاه بولاغلار را به یک مکان مهم گردشگری تبدیل کرده است.


این منطقه همه ساله با توجه به افزایش ورود گردشگر ، برای هشتمین سال پیاپی در شهریور ماه میزبان جشنواره آش های سنتی منطقه است.

اسکی در سرعین

پیست اسکی آلوارس، در فاصله کوتاهی، حدود 30 کیلومتری چشمه های آبگرم سرعین در نزدیکی روستای آلوارس قرار دارد. این پیست در ارتفاع 3200 متری قرار دارد و از لحاظ وسعت بزرگترین پست اسکی کشور است.از آنجا که دامنه های سبلان تقریبا 9 ماه از سال برفگیر هستند، این پیست هم 6 تا 8 ماه از سال قابل اسکی کردن است که از نظر زمان بهره برداری هم رتبه اول را در میان پیست های کشور دارد.

آلوارس یک پیست تقریبا پرامکانات است، بالابر، تله سیژ، تله اسکی،پیست کوب، مهمانسرا، رستوران و هتل از امکانات این پیست هستند.این پیست قبلا چراگاه ایل شاهشون بوده است و در فصل های گرم هم پوشیده از شقایق می شود و منظره زیبایی ایجاد می کند.

این پیست اسکی در فاصله ۱۲ کیلو متری روستای آلوارس و ۲۴ کیلومتری سرعین قرار گرفته است.

پیست اسکی آلوارس

روستای توریستی ویلا دره

روستای ییلاقی بیله درق یا ویلا دره، دومین جاذبه گردشگری سرعین که با حدود ۲۰۰ متر پهنا در عمق ۱۰۰ متر یک دره، در ۳ کیلومتری شمال سرعین قرار گرفته است.

روستایی که با جاذبه های طبیعی و آب و هوای لطیف و خنکش معروف شده و اهالی منطقه آن را با چشمه های آب معدنی طبیعیش می شناسند. طبیعت بیله درق، آنقدر تنوع داردکه شما می توانید درخت، گل، چشمه های طبیعی، آبشار و کندوهای عسل را در یک زمان به فاصله بسیار نزدیکی از یکدیگر تماشا کنید.این روستا علاوه بر تمام جاذبه های طبیعی، غارهای بزرگ و کوچکی را هم در دل کوه ها و صخره ها دارد که هر کدام از آنها جاذبه های خاصی برای یک سفر توریستی خواهند داشت. اما از میان تمام این غارها، غاری با دهانه بزرگ و عریض که از بالای تپه بیله درق نمایان می شود این روزها تبدیل به سرپناهی برای استراحت گردشگران شده است و این در حالی ست که چندین غار کوچک هم در امتداد رودخانه بیله درق در دل صخره ها دیده می شودو البته غاری بزرگ هم در ادامه مسیر دره وجود دارد که چشمه ای هم از داخل آن جاری است.

بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی
بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی یکی از ده اثر باستانی مهم کشور به‌شمار می‌رود.این بنا در سال ۷۶۵ هجری بنا شده‌است و در طول زمان مورد احترام پادشاهان صفوی بوده‌است.بنای کنونی این بقعه شامل مجموعه‌ای از گورهای شاهان و شاهزادگان صفوی و چند ساختمان دیگر (ازجمله آرامگاه شاه اسماعیل صفوی، مسجد جنت سرا، چینی‌خانه، حرم‌خانه و…) می‌شود.این اثر سال ۱۳۸۹ در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسید.

دریاچه شورابیل
دریاچه شورابیل درحریم شهری اردبیل قراردارد و نمایشگاه بین‌المللی اردبیل درحاشیه این دریاچه قرارگرفته‌اند. دریاچه شورابیل که مساحت آن ۱۲۰ هکتار وبرای مصارف کشاورزی قابل استفاده بوده و در حال حاضر نوعی ماهی در آن پرورش داده می‌شود.

20103

کد خبر: 655788

وب گردی

وب گردی