تهران-ایسکانیوز: صدای ساز تنبور "علي اكبر مرادي" 19شهریور، در استان سمنان طنین انداز می شود.

"سامان سلطاني پور" برگزار کننده این کنسرتٰ با اعلام این خبر به ایسکانیوز گفت: كنسرت موسيقي مقامي تنبور با عنوان «راز رود» در سالن تئاتر شهر سمنان برگزار مي شود.

وي با بيان اينكه "درشن آنند" نوازنده مشهور ساز "طبلا" نيز استاد مرادي را در اين كنسرت همراهي خواهد كرد، گفت: در اين كنسرت، نغمات كهن ساز تنبور اجرا مي‌شود.

سلطاني پور با اشاره به اينكه تنبور قديمي‌ترين ساز زهي مضرابي ايران و مشرق زمين است، گفت: بر اساس كاوش‌هاي باستان شناسانه قدمت اين ساز به پنج هزار سال مي‌رسد.

وی در رابطه با سابقه هنري علی اکبر مرادي گفت: او  معلم، مقام دان و نوازنده صاحب سبك تنبور است كه نوازندگي تنبور را از شش سالگي آغاز كرده و طي 50 سال گذشته با آموزش شاگردان بسيار،  نگارش روش های خاص براي آموزش تنبور، ارائه آثار متعدد و برگزاري كنسرت هاي داخلي و خارجي، نقش موثري در معرفي اين ساز ملي، در سطح جهاني داشته است.

برگزار کننده این کنسرتٰ «راز رود» با اشاره به اینکه مرادی نشان درجۀ یک هنری، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد، گفت: در مجله معروف  "Song Line"   او  به عنوان يكي از 50 تكنواز برتر دنيا معرفي شده است.

سلطاني پور افزود: «جوت سينگ درشن آنند» نیز متولد سال ۱۳۴۶در تهران و از نوازندگان مشهور طبلا در دنياست. او از پنج سالگى،در دهلى نزد استاد ايندر سينگ شروع به يادگيري طبلا كرد و در سال ۱۹۸۷دوباره به ايران بازگشت.

كنسرت علی اکبر مرادي براي اولين بار است كه در استان سمنان برگزار مي شود.
کد خبر: 65645

وب گردی

وب گردی