کمانگیر: امیدوارم فریاد کاتا ایران شنیده شود

کمانگیر با بیان اینکه کاتا رو های ایران بارها با کسب مدال در رقابت های جهانی توانایی خود را نشان داند و فریاد زدند ما هستیم تا دیده شوند، گفت: امیدوارم فریاد کاتاروهای ایران شنیده شود.

گودرز کمانگیر در خصوص اردوی کاتاروهای اعزامی به مسابقات جهانی اتریش به ایسکانیوز گفت: در جلسات گذشته اردوها با هدف اصلاح تکنیک ها و بررسی اجمالی تشکیل می شد تا از رفع ایرادات مطلع شویم، پس از انتخابی دوم تیرماه در اراک ۶ نفر در کاتای انفرادی و پنج تیم در کاتای تیمی در ادو باقی ماندند.
وی با اشاره به حضور کاتاروها در رشته اصلی شوتوکان، شیتوریو و گوجوریو تصریح کرد: پیش از برگزاری جام وحدت ودوستی اردوی دیگری تشکیل می شود و نهایتا دو تیم و چهار کاتارو انفرادی در مسابقات راهی مسابقات جام وحدت و دوستی خواهند شد و بر اساس نتایج این مسابقات تیم و فیکس های اعزامی انتخاب خواهند شد.
وی در ادامه گفت: تیم ب در اردو باقی خواهند ماند تابعنوان پشتوانه اردو در صورت بروز مشکل برای نفرات فیکس استفاده شوند و انگیزه ساز اردوها باشند،مسابقات ترکیه تدارکاتی خوبی خواهد بود و اگر با در نظر گرفتن شرایط امنیتی بتوانیم در این مسابقات شرکت کنیم، در انتخاب نفرات فیکس موثر خواهد بود.
کمانگیر با اشاره به این موضوع که دیدگاه نتیجه گرا و مدال آور سبب شد تا کاتا مغفول واقع شود گفت: کاتا رو های ایران بارها با کسب مدال در رقابت های جهانی توانایی خود را نشان داند و فریاد زدند ما هستیم تا دیده شوند، اما بهر تقدیر با دیدگاه محدودیت مدال نسبت به کومیته در مسابقات جهانی بر خوردند و مظلوم باقی ماندند.
وی در خصوص نظر کارشناسی اش در رابطه با ناکارآمد بودن زمان اردو های کاتا گفت: زمان اردو ها کافی نیست و البته در گذشته هرگز برای کاتا به همین اندازه هم اردو تدارک دیده نشده بود، به یک حرکت منسجم و سراسری در کشور برای پشتوانه سازی نیاز داریم تا بر خلاف گذشته عمل کنیم.کومیته کا های ما نیز در گذشته یا نتوانستند و یا به ندرت توانستند مدال مسابقات جهانی گذشته را تکرار کنند و این موضوع مهم به عدم پشتوانه سازی در کاراته ایران باز می گردد.
وی در خاتمه گفت : فدراسیون محبت داشته و مسوولیت کاتا را به بنده واگذار کرده است، هر چند عزیزان دیگری هم بودند که این توانایی را داشتند، در کاتا بدنبال نگاه نتیجه گرا و مقطعی نیستیم و برنامه ای را دنبال می کنیم تا در آینده با پشتوانه سازی بتوانیم از مدال های دوره قبل دفاع کنیم.

606/601

کد خبر: 657027

وب گردی

وب گردی