تهران- ایسکانیوز : بسیاری از منتقدان پپ گواردیولا بر این عقیده بودند که بایرن مونیخ در فصل نقل و انتقالات عملکرد موفقی را نسبت به چندین فصل گذشته نداشته است و با مصدومیت مارتینز در سوپر کاپ آلمان و همینطور فروختن تونی کروس به رئال مادرید کمبود بازیکن به شدت احساس شد. تجربه ی یک دهه ی اخیر مسوولان بایرن مبنی بر عدم نتیجه گیری باواریایی ها پس از جام جهانی این دلهره را نزد هواداران بیش از پیش تقویت کرد.

بایرن مونیخ بیشترین تعداد بازیکن ملی پوش را در جام جهانی داشت. علاوه بر این، مصدومان پیش فصل بایرن را نیز باید در نظر گرفت. روبن ، ریبری، مارتینز، تیاگو، باستین شواین اشتایگر کلیدی ترین بازیکنان پپ هستند که هنوز به شرایط ارمانی بازگشت به میدان نرسیده اند. تمامی این اتفاقات دست به دست هم داد تا چند روز مانده به پایان نقل و انتقالات، مسوولان بایرن برای به خدمت گرفتن یک هافبک دفاعی باتجربه همراه با خصوصیات مشابه به مارتینز دست به کار شدند و در اقدامی غیر قابل پیش بینی و البته خارج از سیاست های باشگاه، ژاوی آلونسو هافبک 32 ساله و خلاق و متفکر رئال مادرید را با قراردادی 2 ساله به خدمت گرفتند تا یکی از با ارزش ترین خرید های ممکن از سوی مدیران بایرن صورت پذیرد. آلونسو هافبکی که تجربه ی بازی با سیستم تیکی تاکا در تیم ملی و همچنین بازی سازی سریع در رئال مادرید را دارا است و قطعا می تواند خیلی زود با شرایط کشور آلمان و خواسته های پپ وفق دهد.
پپ گواردیولا در بازی های پیش فصل در اردوی امریکا و حتی در دیدار مقابل دورتموند تیمش را با سه دفاع و سیستم سه چهار دو یک روانه ی میدان کرد ولی در دیدار دیشب باز هم با سیستم سابق فصل پیش یعنی 1-4-1-4 تیم را روانه ی دیدار با شالکه کرد و از همان ابتدا به هافبک اسپانیایی تازه واردش ژاوی آلونسو میدان داد.

بایرن در این دیدار تا دقیقه ی 60 به گفته سر مربی تیمش بهترین بازی شش ماه اخیر را به نمایش گذاشت و آلونسو که دیروز قرار دادش را با بایرن به ثبت رسانده بود عملکرد به نسبت قابل قبولی را به نمایش گذاشت. بایرن در این دیدار توسط روبرت لواندوفسکی در دقیقه ی 10 به گل رسید ولی با گل مشکوک به هند هوودس در دقیقه ی 62 بازی برده را با تساوی عوض کرد.

پپ گواردیولا در کنفرانس خبری پس از بازی از عملکرد تیمی شاگردانش ابراز رضایت کرد و این تساوی را نا امید کننده ندانست. همچنین در ادامه او به خبرنگاران گفت:" 30-25 دقیقه ابتدایی بازی، بهترین نمایش ما در 6 ماه اخیر بود. بعد از آن نتوانستیم کنترل بازی را حفظ کنیم. دیگر نتوانستیم بر بازی مسلط باشیم. اما دوندگی زیادی داشتیم و این می تواند تمرینی و امتحانی خوب برای پاهای بازیکنان باشد. تا دو هفته دیگر بازی ای نخواهیم داشت و امیدوارم که بیشتر بازیکنان مصدوم ما در این مدت به تمرینات برگردند."
بایرن با توجه تساوی دیشب مقابل شالکه و پیروزی در هفته ی نخست مقابل وولفسبورگ با چهار امتیاز و تفاضل گل کمتر در رتبه ی پنجم بوندسلیگا قرار دارد. دیدار هفته ی سوم بایرن مونیخ در استادیوم آلیانز آرنا مقابل اشتوتگارت یک امتیازی است.
کد خبر: 65771

وب گردی

وب گردی