سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی: پرداخت بیمه بیکاری و حق سنوات خدمت کارمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استمرار دارد

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی از تمهیدات این دانشگاه مطابق با مقررات و ضوابط برای استمرار پرداخت حق سنوات خدمت و بیمه بیکاری به کارکنان و اعضای هیات علمی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مجتبی علوی فاضل سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مباحث مطرح شده در هیات رییسه این دانشگاه درخصوص بیمه بیکاری و سنوات خدمت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نظر به اینکه مقررات مسائل مربوط به بیمه بیکاری و همچنین پرداخت حقوق در دوران آمادگی به خدمت براساس ضوابطی است که در آیین نامه صندوق بیمه بیکاری به تصویب رسیده است، از تاریخ 25 فروردین سال 71، طبق موافقت سازمان تامین اجتماعی در مورد اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، صندوق بیمه بیکاری به صورت یک صندوق مجزا از سازمان تامین اجتماعی تشکیل شده و سهم 3 درصد بیمه بیکاری به این صندوق واریز می شود و در صورت وجود افراد واجد شرایط و معرفی از سوی واحدها به سازمان مرکزی، وجوه بیمه بیکاری فرد با رعایت مفاد مندرج در آیین نامه صندوق بیمه بیکاری کارکنان دانشگاه پرداخت می شود و نیازی به مراجعه به سازمان تامین اجتماعی در مورد بیمه بیکاری نیست.

دکتر علوی فاضل افزود: بنابر رویه جاری، چنانچه یکی از همکاران دانشگاه مطابق آیین نامه صندوق بیمه بیکاری دانشگاه از مجموعه دانشگاه جدا شود، حقوق بیکاری او براساس ماده های مطروحه در آیین نامه مذکور و بدون نیاز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: با بررسی های کارشناسی که اخیرا در این باره مطرح شده مقررات و ضوابط حاکم بر صندوق های بیمه در دانشگاه آزاد اسلامی جاری است.

دکتر علوی فاضل گفت: همچنین در صورتی که کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی به مرز بازنشستگی در دانشگاه نایل شوند و یا قبل از پایان خدمت اعلام بازنشستگی کنند مطابق مقررات دانشگاه بازخرید سنوات پایان خدمت آنان انجام می شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: لذا به کلیه کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه اطمینان خاطر می دهیم که مشکل و نگرانی درباره استمرار پرداخت بیمه بیکاری و سنوات خدمت آنها مطابق رویه جاری وجود ندارد و همکاران برای اطلاع از مفاد آیین نامه صندوق بیمه بیکاری کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی می توانند بخشنامه شماره 2459/ 13 مورخ 29 دی ماه سال 73 و بخشنامه های بعدی را مطالعه کنند.

علوی فاضل افزود: چنانچه همکارانی که برای بازنشستگی پیش از موعد به شعبات تامین اجتماعی مراجعه و با پاسخ از سوی این شعبات مبنی بر اینکه« از آنجایی که بیمه بیکاری کارکنان صندوق تامین اجتماعی واریز نمی شود، بنابراین بازنشستگی پیش از موعد امکانپذیر نیست،» مطلع باشند که بازنشستگی پیش از موعد برای مشاغل سخت و زیان آور هیچ ارتباطی با بیمه بیکاری ندارد. بنابراین پیرو جلسات متعددی که معاون اداری مالی دانشگاه با مسئولان سازمان تامین اجتماعی داشته اند، مشکلی از این نظر برای بازنشستگی پیش از موعد وجود ندارد و در صورت هرگونه مسئله ای مسئولان واحدها می توانند مشخصات همکاران واجد شرایط و همچنین شعبه تامین اجتماعی مورد نظر را به معاونت اداری مالی دانشگاه اعلام تا پیگیری و رفع مشکل شود.

20101

کد خبر: 657765

وب گردی

وب گردی