عرضه سه هزارمیلیارد ریال اوراق رهنی در بورس/ نرخ سود 18.5 درصد

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن از عرضه سه هزار میلیارد ریال اوراق بهادار رهنی به پشتوانه تسهیلات رهنی در بازار سرمایه از 13 تیرماه جاری ( فردا) خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، سیدمحسن فاضلیان، اظهار کرد: در این روش تسهیلات بانک مسکن به اوراق تبدیل می شود تا از طریق بازار سرمایه و بورس به افراد حقیقی و حقوقی متقاضی به فروش برسد.

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن یادآور شد: بانک مسکن در مرحله نخست در نظر دارد معادل سه هزار میلیارد ریال اوراق رهنی را از طریق بازار سرمایه به سرمایه گذاران حوزه مسکن عرضه عمومی کند.

وی اظهار داشت: متقاضیان حقیقی و حقوقی می توانند از طریق شبکه کارگزاری موجود در کشور از فردا (یکشنبه) نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند و نرخ سود آن نیز 18.5 درصد تعیین شده است.

این مقام مسئول افزود: در این روش بانک مسکن تسهیلات مشخصی را با ساختار معین و استاندارد جدا از مجموعه سیستم تسهیلات بانک به نهادهای واسط واگذار می کند تا این نهاد واسط تسهیلات یاد شده را به اوراق بهادر تبدیل و به عموم سرمایه گذاران و متقاضیان حوزه مسکن واگذار کند.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن تصریح کرد: به عبارت ساده تر در این روش با خرید اوراق رهنی، نقش وام دهنده از بانک به عموم افراد حقیقی و حقوقی منتقل می شود.

بر اساس این گزارش، در جلسه کارگروه تخصصی ستاد هماهنگی اموراقتصادی دولت که اول اردیبهشت ماه امسال در محل بانک مرکزی و با حضور رییس کل بانک مرکزی تشکیل شد، اعضای کارگروه بر استفاده از اوراق رهنی مسکن و انجام معاملات ثانویه در بازار بورس و اوراق بهادار به منظور تسریع در رونق بازار مسکن و نیز بازار سرمایه به مبلغ سه هزار میلیارد ریال موافقت کردند و بانک مسکن از فردا عرضه این اوراق را در بازار سرمایه کشور آغاز می کند.

601/401

کد خبر: 658600

وب گردی

وب گردی