پایان مسابقات جهانی ربوکاپ 2016 آلمان با کسب 13 مقام برای کاروان علمی ایران

بزرگترین و معتبرترین رقابت رباتیک جهان با کسب 13 مقام برای کاروان علمی جمهوری اسلامی ایران در شهر لایپزیک آلمان به پایان رسید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد اطلاع رسانی مسابقات جهانی ربوکاپ 2016 آلمان، رییس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر، افزود: پس از 3 روز رقابت فشرده و نفسگیر، تیم های ایرانی موفق به کسب 13 مقام در مسابقات جهانی ربوکاپ 2016 آلمان شدند که تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با کسب 6 مقام به عنوان پرافتخارترین تیم این دوره از مسابقات دست یافت.

دکتر موسی خانی با اشاره به پایان مسابقات، در خصوص نتایج تیم های ایرانی، گفت: در مسابقات بخش دانش آموزی و در لیگ امدادگر سطح الف تیم کاوش از دبیرستان نقش قلم رتبه ی دوم انفرادی را کسب کرد. این تیم همچنین عنوان بهترین طراحی سخت افزار را در این لیگ به خود اختصاص داد.

او افزود: در لیگ امداد فضای مشترک (co-space) دانش آموزی نیز عنوان بهترین ارائه فنی به تیم دبیرستان علامه طباطبائی (دوره اول) رسید.
رییس کمیته ملی ربوکاپ کشورمان ادامه داد: اما در مسابقات بخش بزرگسال یا دانشجویی نیز تیم ربات فوتبالیست سایز کوچک MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، قهرمان جهان شد.

به گفته ی این مقام مسوول، در لیگ ربات شبیه ساز عامل امداد نیز در رقابت اصلی تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با کسب مقام نخست، قهرمانی جهان را از آن خود کرد. تیم دبیرستان فرزانگان تهران در این بخش دوم شد.

او گفت: همچنین در لیگ ربات شبیه ساز عامل امداد در شاخه ی توسعه ی زیر ساخت تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به مقام نخست رسید. این تیم مقام اول بخش رقابت فنی را نیز به خود اختصاص داد.

رییس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران گفت: در لیگ امدادگر واقعی تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اختلاف 8 امتیاز پس از نماینده تایلند، نایب قهرمان شد. این تیم در بخش رقابت فنی به مقام نخست دست یافت.

دکتر موسی خانی افزود: در لیگ فوتبالیست انسان نما (بزرگسال) تیم باسط پژوه به مقام نخست دست یافت و تیم دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی تبریز پس از آلمان به مقام سوم رسید.

او ادامه داد: در لیگ فوتبالیست انسان نما (سایز نوجوان) در بخش رقابت فنی تیم دانشگاه امیرکبیر به مقام نخست این مسابقات رسید.
دکتر موسی خانی در پایان یادآور شد: این پیروزی های ارزشمند برگ زرین دیگری بر افتخارات پرشمار ایران در عرصه ی رباتیک جهان بود که در آستانه ی عید سعید فطر آن را به رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت اله هاشمی، دکتر روحانی، دکتر میرزاده و جامعه ی علمی کشور تبریک می گوییم.

شایان ذکر است؛ بانک ملی ایران، بانک ملت، شرکت رایتل، شرکت سندن ایرانیان، مجموعه ی تالار شهر، شرکت آپادانا سرام، بانک شهر و شرکت سایپا پرس حامیان مالی تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به عنوان پرافتخارترین تیم این دوره از مسابقات بودند.

20104

کد خبر: 659213

وب گردی

وب گردی