راهکارهای ارتقای جایگاه بانوان در شرکت ملی نفت بررسی می شود

مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران با همکاری دانشگاه ها، ٢ موضوع پژوهشی را با هدف ارتقای جایگاه بانوان در شرکت ملی نفت ایران در برنامه ششم توسعه دنبال می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شانا، مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران ٢ پروژه پژوهشی با عنوانهای «بررسی عوامل موثر بر ایجاد فرصت‌های رشد و ارتقای زنان در شرکت ملی نفت ایران» و «شناسایی باورهای کارکنان شاغل در شرکت ملی نفت ایران نسبت به نقش‌های اجتماعی زنان» را در دستور کار دارد و به این منظور طی ٢ فراخوان از دانشگاه‌های تهران، الزهرا (س)، تربیت مدرس، علامه طباطبایی، شهید بهشتی، آزاد اسلامی (واحد علوم و تحقیقات) و ...، بیش از ٣٠ پروپوزال‌ پژوهشی دریافت کرده است.

بر پایه این گزارش، پس از دریافت طرحهای پیشنهادی، جلسات متعددی با حضور کارشناسان مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران و کارگروه تخصصی حوزه مشاوره بانوان این شرکت برگزار و سرانجام ٢ طرح پیشنهادی دانشگاه الزهرا (س) و دانشگاه تربیت مدرس به عنوان طرحهای برتر برگزیده شد.

بر اساس اعلام مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، پیش بینی می شود این ٢ پروژه که پارسال از سوی مشاور امور بانوان مدیرعامل این شرکت به مدیریت پژوهش و فناوری ارجاع داده شده است، اواخر نیمه نخست امسال پس از تصویب در کارگروه بالادستی معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت، وارد فاز اجرایی شود.

این گزارش حاکی است: از آن جایی که حدود ٧٧ درصد از بانوان شاغل در وزارت نفت دارای مدرک لیسانس و بالاتر هستند و هشت نفر از بانوان شاغل در این وزارتخانه، گرید D در اختیار دارند و سه نفر در مناصب بالا و٣٥٠ نفر از آنها نیز در حوزه سرپرستی و ریاست فعالیت می‌کنند، ارتقای جایگاه بانوان در برنامه ششم توسعه برای صنعت نفت بسیار اهمیت دارد.

601/607

کد خبر: 659349

وب گردی

وب گردی