پیش بینی هوادر سه روز آینده/ وقوع گرد و خاک در تهران و چند استان دیگر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در ساعات بعدازظهر در استان‌های اصفهان، قم، مرکزی و جنوب استان‌های سمنان و تهران به علت وزش باد شدید موقتی، وقوع پدیده گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا،احد وظیفه پیش‌بینی هوای کشور در سه روز آینده (از روز چهارشنبه تا جمعه) را بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری اعلام کرد و گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده ابرناکی، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی در مناطقی از شمال غرب، سواحل جنوبی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان رخ خواهد داد.

او افزود: مناطق مرزی شمال غرب کشور نیز علاوه بر بارش در بعضی ساعات پدیده گرد و غبار را خواهند داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه همچنین امروز در ساعات بعدازظهر در استان‌های اصفهان، قم، مرکزی و جنوب استان‌های سمنان و تهران به علت وزش باد شدید موقتی، وقوع پدیده گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، گفت: آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره‌های هواشناسی، گرد و غبار در غرب و جنوب غرب کشور و همچنین استقرار توده گرد و خاک را روی کشور عراق نشان می‌دهد.

وظیفه ادامه داد: بنابراین امروز و فردا شاهد تداوم این پدیده در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان و با غلظت کمتر در فارس، بوشهر، لرستان و مرکزی خواهیم بود که انتظار می‌رود بتدریج از غلظت آن در مناطق مذکور نیز کاسته شود. لازم به ذکر است طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه خلیج فارس، شرق دریای عمان و همچنین طی این مدت دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود.

20106

کد خبر: 659697

وب گردی

وب گردی