امیرعبداللهیان: نباید در روابط عربستان با منافقین شک کرد

 معاون سابق عربی و آفریقای وزارت امور خارجه گفت: نباید در روابط گسترده دستگاه امنیتی سعودی با منافقین به ویژه در سال‌های اخیر تردیدی به خود راه داد.

به گزارش ایسکانیوز، معاون سابق عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: خطای راهبردی ریاض مبنی بر کاربرد تروریسم در تحولات منطقه، عربستان و همه ما را در منطقه با خسارات جبران ناپذیری مواجه می‌کند.
حسین امیرعبداللهیان در خصوص حضور و اظهارات ترکی الفیصل در همایش منافقین گفت: نباید در روابط گسترده دستگاه امنیتی سعودی با منافقین به ویژه در سال‌های اخیر تردیدی به خود راه داد.
وی ادامه داد: این اظهارات تایید می‌کند که حمایت‌های گسترده مالی و امنیتی عربستان سعودی از تروریسم در همه اشکال آن همواره در دستور کار ریاض بوده است.
معاون سابق عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران با اشاره به رایزنی‌های خود با مقام‌های سعودی اظهار داشت: من موضوع تروریسم را در آخرین دیدارم با سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان قبل از مرگ وی و در اولین دیدارم با عادل الجبیر، وزیر امور خارجه سعودی در حاشیه نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده با زبانی دیپلماتیک بیان و اضافه کردم که امنیت مقوله‌ای به هم پیوسته و متعلق به کل منطقه است و نمی‌توان با استفاده ابزاری از تروریست‌ها کشورهای منطقه را ناامن کرد و عربستان را امن نگه داشت.
امیرعبداللهیان با بیان اینکه خطای راهبردی ریاض مبنی بر کاربرد تروریسم در تحولات منطقه، عربستان و همه ما را در منطقه با خسارات جبران ناپذیری مواجه می‌کند، تصریح کرد: عربستان باید رویکرد نظامی و امنیتی خود را در منطقه تغییر دهد و با تمرکز بر راهکار سیاسی و توقف حمایت آشکار و پنهان از تروریسم نقش سازنده در منطقه ایفا کند.

202/201

کد خبر: 660441

وب گردی

وب گردی