آغاز حراج سکه در بانک کارگشایی از فردا / سکه ۵ بهار هم به بازار می‌آید

در پی افزایش قیمت سکه در بازار بانک ملی تصمیم به آغار حراج مجموعه سکه های خود کرده است. در این مجموعه ها سکه های ۵ و ۲.۵ بهار نیز وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی طلا، همزمان با افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی با خبر شدیم که بانک ملی بنا دارد از طریق بانک کارگشایی مجموعه ای از سکه های در اختیار خود را به حراج بگذارد.

این حراج بناست از فردا آغاز شود. برهمین اساس و با تصمیم هیات مدیره بانک ملی، روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت 4 تا 6 بعد از ظهر بانک کارگشایی حراج سکه را انجام می دهد. تا اتمام مجموعه های طلا این حراج ادامه خواهد داشت.

بعد از گذشت چند سال از نوسانات ارزی این اولین بار است که چوب حراج سکه در بانک کارگشایی به صدا درخواهد آمد. که البته مشخص نیست علت تصمیم بانک ملی برای آغاز حراج سکه در این زمان چیست؟ برخی از مدیران این بانک می گویند شاید یکی از دلایل فروش اموال مازاد بانک باشد! این افراد اینطور ادامه میدهند که اموال مازاد فقط شامل ملک نیست، طلا هم می تواند جزو دارایی های مازاد بانک باشد.

اما یکی از تفاوت های دور جدید حراج سکه در بانک کارگشایی در نوع سکه هاست؛ در این حراج بناست بعد از چند سال سکه هایی وارد بازار شوند که ضرب سال 58 و مجموعه های یاد بود بانک ملی هستند.

ضمن آنکه برای اولین بار در سال های اخیر، بناست سکه های پنج بهار وارد بازار شود. این سکه ها با طرح حرم حضرت علی (ع) است که دارای عیار 900، وزن 40.7 گرم و قطر 40 میلی متر هستند.

این سکه ها در قالب سه مجموعه به حراج گذاشته می شوند که مجموعه اول شامل سکه پنج بهار آزادی، 2.5 بهار آزادی، یک بهار آزادی و نیم بهار آزادی است.

مجموعه دوم شامل سه نوع سکه در دو بخش است. بخش اول شامل سه نوع سکه 5 بهار آزادی با ضرب های مختلف و بخش دوم شامل سکه های پنج بهار، 2.5 بهار و یک بهار آزادی است.

بانک کارگشایی مجموعه های سکه را با قیمت بازار به حراج خواهد گذاشت. قیمت سکه پنج بهار آزادی در این مجموعه ها با توجه به قیمت اینروزهای سکه در بازار آزاد حدود پنج میلیون و 450 هزار تومان، سکه 2.5 بهار حدود دو میلیون و 700 هزار تومان، یک بهار حدود یک میلیون و 100 هزار تومان، نیم بهار هم حدود 500 هزار تومان خواهد بود.

بنابراین ارزش یک مجموعه پنج تایی سکه شامل 5، 2.5، 1 و نیم بهار آزادی حدود 10 میلیون تومان خواهد بود.

علاوه بر حراج مجموعه های سکه، بناست سکه های پنج و 2.5 بهار آزادی به همراه سکه های گرمی نیز به حراج گذاشته شوند. در این بخش، سکه های 5 بهار در بسته های 10 تایی، سکه های 2.5 بهار در بسته های 20 تایی و سکه های گرمی هم در بسته های 20 تایی فروخته می شود.

401/601

کد خبر: 660706

وب گردی

وب گردی