کشتی آرای: آزاد شدن صادرات طلا و حراج سکه در بانک تاثیری در بازار ندارد

رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: عواملی مانند صادرات، واردات، ماه رمضان و امثال آن هیچ گونه تاثیری در بازار طلا و سکه نخواهد داشت.

محمد کشتی آرای، رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت و گو با ایسکانیوز درباره تاثیر آزاد شدن صادرات طلا بر روی قیمت این کالا در بازار گفت: این امر هیچ گونه تاثیری بر قیمت طلا در بازار نخواهد گذاشت زیرا قیمت طلای صادراتی براساس طلاهای تولیدی معادن است.

وی با بیان اینکه طلا کالایی ویژه به شمار می رود و با دیگر کالاها تفاوت اساسی دارد، گفت: کسی که عهده دار استخراج معدن است و قادر به تولید طلا است می تواند آن را بفروشد اما میبایست معادل ارزی آن را وارد کشور کند پس بنابراین صادرات طلا هم هیچ گونه تاثیری در قیمت طلا نخواهد داشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت می گیرد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر به آزاد بودن واردات طلا و نیز ممنوع بودن واردات مصنوعات طلا به کشور اشاره کرد و گفت: کسانی که تصمیم به وارد کردن شمش طلا یعنی مواد اولیه دارند با هیچ ممنوعیتی در این زمینه مواجه نخواهند شد و به هر میزان که تمایل داشته باشند قادر به وارد کردن این مواد اولیه به کشور خواهند بود.

وی درباره حراج سکه در بانک کارگشایی که توسط بانک مرکزی در روز گذشته صورت گرفته است، گفت: بانک مرکزی یک سری تولید سکه دارد که به اصطلاح سکه های یادبود را به حراج می گذارند و و هیچ گونه تاثیر و مشکلی در بازار ایجاد نخواهد شد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر در ادامه بیان کرد: این اقدام بانک هیچ گونه دلیل خاصی همراه نیست بلکه حراج سکه در بانک به عنوان یک روال مطرح است.

وی گفت: این اقدام برای عامه مردم درنظر گرفته است و مختص اصناف خاص مانند صرافان نیست.

کشتی آرای درباره تاثیر پایان یافتن ماه رمضان بر قیمت طلا در بازار گفت: ماه رمضان و مسایلی از این قبیل هیچ گونه تاثیری بر روی قیمت طلا ندارد زیرا قیمت طلا براساس قیمت جهانی تعیین می شود و تعیین کننده قیمت اصلی آن بازارهای جهان خواهند بود.

401

کد خبر: 661057

وب گردی

وب گردی