تهران-ایسکانیوز: نادر رجب پور بازیگر تئاتر و تلویزیون و یکی از معدود اشخاصی که بر حرکات فرم در تئاتر واقف است این روزها با نمایش "باغ دلگشا" به نویسندگی و کارگردانی پری صابری در تالار وحدت به روی صحنه است.

نادر رجب پور که در چندین اثر نمایشی با پری صابری همکاری کرده است درباره این همکاری به خبرنگار تئاتر ایسکانیوز گفت: این اولین بار نیست که با پری صابری همکاری میکنم و آخرین بار نیز نخواهد بود؛ چرا که همکاری با این کارگردان برای هر بازیگری جذاب و لذتبخش است

این بازیگر درباره دلیل همکاری مستمرش با پری صابری گفت: پری صابری از همه آنچه که دارد بهره می برد و بزرگترین دلیل همکاری ام با این کارگردان همین موضوع است.

وی ادامه داد: در آثار پری صابری موسیقی زنده و آواز وجود دارد و به نوعی به اپرا و نمایش موزیکال نزدیک است.

بازیگر نمایش "خواهرانه به وقت خیزران" با گلایه از اوضاع نابسمان تئاتر درباره فعالیتهای دیگرش در تئاتر گفت: وضعیت تئاتر روز به روز بدتر می شود و انگار از هیچکس کاری بر نمی آید و ضربه این وضعیت را کسانی می خورند که سالهاست در این عرصه زحمت کشیده اند؛ شخصی هم سن و سال من با این سابق کاری به جز بازی چه کار دیگری می تواند انجام دهد؟ و قطعأ مسافرکشی و بقالی شغلهای مناسبی برای یک بازیگر نیستند.

این بازیگر ادامه داد: وقتی بازیگر باشی در پایان باید انتخاب شوی و کمتر پیش می آید که انتخاب کنی. به عنوان مثال دلیل پرکاری من تا سال پیش این بود که کارگردانهایی مثل حسین پارسایی و مسافر آستانه نمایش روی صحنه می بردند و از زمانی که این اشخاص و چند نفر دیگر نمایش اجرا نمی کنند من نیز بیکار شده ام؛ فقط به این دلیل که بازیگرم و باید انتخاب شوم.

کارگردان نمایش " از تولد تا تولد" در ادامه به بیان مشکلات تئاتر پرداخت و گفت: تا زمانیکه وضعیت سالن های اجرا به این شکل نابسامان است هنرمندان زیادی در تئاتر بیکار خواهند بود و تا زمانی که بودجه کافی به تئاتر تعلق نگیرد تئاتری ها باید در خانه بنشینند یا به کارهای غیر مرتبط بپردازند.

رجپ پور در ادامه گفت: این درست است که طی این سالها، سالن های زیادی برای اجرا ایجاد شده اما اغلب سالن ها از فضای کمی برخوردارند و برای شخصی مثل من که معمولأ آثار نمایشی ام پر بازیگر هستند مشکل سالن کماکان وجود دارد.

این طراح حرکات موزون درباره فعالیتهای هنری اش در آینده گفت: منتظرم ماه محرم فرا برسد تا بتوانم با آثاری که ویژه این ماه است به فعالیتم در تئاتر ادامه دهم.

رجپ پور در پایان گفت: پیشنهادهایی دارم اما ترجیح می دهم تا زمانی که قراردادی امضاء نکرده ام درباره آنها سخنی نگویم.

نادر رجب پور بازیگر تئاتر، تلویزیون  سال 1331 در تهران به دنیا آمده و فارغ التحصیل رشته هنر است و به موازات حرفه بازیگری، در چندین پروژهٔ سینمایی و تئاتری مسئولیت طراحی حرکات موزون را نیز به عهده داشته ‌است."کیمیا" "هبوط" "سارا" "هامون" "مردی که موش شد" فیلمهایی هستند که نادر رجب پور در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

 

 

 
کد خبر: 66151

وب گردی

وب گردی